Publicitatea in lift reprezinta unul dintre multiplele tipuri de publicitate neconventionala, care si-a demonstrat beneficiile si avantajele in fata altor medii de promovare. Liftul este folosit zilnic de persoane care pot deveni consumatori pentru produsele si serviciile unei companii ce se publiciteaza in acest mediu, deoarece impactul vizual este instantaneu.
Printre principalele avantaje si beneficii ale publicitatii in lift, se numara:
1. Exclusivitatea spatiului publicitar
Numeroasele studii legate de modificarea comportamentului consumatorului au condus clar la faptul ca publicul nu mai este interesat de a citi sau a viziona, zi de zi, numeroasele tipuri de mesaje publicitare. Aici intervine eficienta publicitatii in lift, deoarece consumatorului nu i se dau alternative de reclame, ci produsul sau serviciul expus are exclusivitate.
2. Audienta captiva
Timpul mediu petrecut in lift de o persoana se rezuma la un interval de 15 – 25 de secunde. Pentru a nu se plictisi sau a se simti incomod in prezenta unei alte persoane, privirea acesteia cauta sa gaseasca ceva interesant de citit. Cercetarile in domeniu au demonstrat ca citirea unei reclame in lift capteaza atentia consumatorilor si fac posibila memorarea acestuia in peste 80% din cazuri.
3. Repetitia este cea mai puternica arma a publicitatii in lift
Mesajul unei campanii de publicitate in lift lucreaza pentru compania ce alege acest mijloc de promovare, 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana. Concluziile unui studiu referitor la publicitatea in lift condus de Departamentul de Marketing al Institutului Ryverson Polytehnical din Toronto si Colegiul Capilano din Vancouver au aratat ca:
• Publicitatea in lift creeaza o rata de 84% a constientizarii mesajului
• Reclama este retinuta in proportie de 94%
• 85% din parerile exprimate despre publicitatea in lift sunt pozitive
• 82% dintre respondenti considera ca mesajul publicitar este interesant de citit
4. Public diversificat
Din concluziile aceluiasi studiu rezulta faptul ca publicul ce vizioneaza reclama din lift este foarte diversificat, fie ca ne referim la studenti sau pensionari, fie la oameni cu familie sau tineri. Dintre acestia:
• 89% iau masa in oras mai mult decat o data pe luna
• 48% se duc la restaurantele la care vad reclama in lift
• 60% comanda mancare acasa
• 89% sunt activi din punct de vedere sportiv
• 75% isi innoiesc garderoba cel putin lunar
• 66% dintre respondentii cu varsta intre 20 – 34 de ani se duc cel putin lunar in club
5. Nivel ridicat al vizualizarii constante
In cladirile de birouri, unde sunt aplasate ramele pentru publicitatea in lift, s-a constat ca un numar aproximativ de 500 de persoane folosesc zilnic liftul. Printr-un calcul simplu rezulta faptul ca o campanie publicitara desfasurata pe o perioada de 3 luni, intr-o astfel de cladire, este vizualizata de 70.000 de ori si ofera un impact foarte mare in randul consumatorilor.
Agentia de publicitate neconventionala, Evia Media, transforma toate aceste beneficii si avantaje ale publicitatii in lift, intr-una dintre cele mai puternice arme de promovare in lupta pentru castigarea atentiei consumatorilor. Campaniile de publicitate, implementate de-a lungul timpului pentru clientii acestei agentii, au demonstrat ca publicitatea in lift creeaza branduri intr-un timp foarte scurt, ajuta la cresterea vanzarilor produselor si serviciilor expuse, ofera o expunere targetata unui numar mare de consumatori si eficientizeaza transmiterea mesajelor publicitare.