Azi, e omenesc sa gresesti. Si totusi, cat de mult poti ingadui unui specialist? Ce ii poti trece sau nu cu vederea stilistului tau? Arabella Zadic, stilist Wella Professionals, iti dezvaluie cateva mici secrete.
Tu stii cum incepe sirul greselilor in salon? Ei bine, cu sosirea clientei. Pentru ca atunci cand coaforul tau a uitat sa te salute sau sa te lasa prea mult sa astepti, incepe sa nu mai fie ok.
“In topul greselilor de salon, se afla lipsa comunicarii cu clienta ta, spune specialista Wella Professionals. Si vorbim de o prima faza esentiala. Aici, stilistul trebuie sa efectueze o diagnoza, sa dea consultanta. Sa stabileasca de comun accord cu clienta sa, linia tunsorii, culoarea si look-ul final. Tot aici, un hairstylist bun identifica dorintele sau eventualele probleme de scalp/par ale doamnei din fata sa.”
Si seria de greseli poate continua.
“Stilistul nu are rabdarea sa ASCULTE sa isi asculte clienta si prefera sa realizeze tunsoarea X ( preferata de el sau cea mai simpla din punctual lui de vedere) fara sa ia in considerare elemente esentiale cum ar fi forma fetei, trasaturi, profesia.
Acelasi lucru se intampla si la nivel de culoare. Si uite asa, exista frizeri care aplica o nuanta prea puternica unei persoane timide, introvertite, un blond prea deschis, argintiu, pe un ten masliniu cald, cu sprancene foarte inchise. Un breton drept, plin pe o fata de forma patrata, si lista ar putea continua la nesfarsit”, ne explica Arabella Zadic.
O alta sursa de probleme ar fi si o atitudine usor aroganta de genul “eu stiu mai bine”. Desigur, stilistul stie ce are de facut, dar acest lucru nu trebuie semnalizat dominant, ci este de preferat sa existe o atitudine intelegatoare, de parteneriat, prin care acesta poate obtine linistea si increderea clientei.
“Ca stilist, sa fii suficient si sa crezi ca stii deja totul, ca nu mai ai ce invata este cea mai mare greseala. Asa, practic iti inchizi singur usa.”, ne asigura stilista Wella Professionals.