Tot ce vrei sa stii despre optimizarea unui site pentru mobil

In ziua de astazi, oamenii acceseaza Internetul mai mult de pe telefonul mobil decat de pe desktop, asa ca brandurile au nevoie sa tina pasul cu acest trend si sa isi faca optimizarea site-ului pentru mobil. Numai asa pot obtine un trafic mai mare si isi poti creste rata de conversie, mai ales daca este vorba de un magazin online.
Pentru a face optimizarea site-ului pentru mobil, trebuie sa tii cont de diferite criterii:
  • marimea ecranului;
  • interfata utulizata;
  • timpul de incarcare a paginii.
Site-urile neoptimizate pentru mobil pot fi foarte greu vizualizate de unii useri deoarece acestia trebuie sa mareasca si sa miste imaginea pentru a citi continutul. In acest fel, ei se pot frustra si pot abandona site-ul. Asa ca optimizarea site-ului pentru mobil nu se face numai pentru a atrage un nou public, ci si pentru a ti-l pastra pe cel vechi. Mai mult decat atat, site-urile care nu sunt mobile-friendly sunt pozitionate mai jos in rezultatele Google.
 
Poti face optimizarea site-ului pentru mobil inca de la inceput, atunci cand creezi site-ul, dar si ulterior. In acest proces trebuie sa iei in considerare urmatoarele lucruri:
  • Acesta trebuie sa aiba un design responsiv, adica site-ul poate fi utilizat foarte simplu si rapid, indiferent de marimea ecranului dispozitivului de pe care este accesat.
  • Textele trebuie sa fie usor de citit, fara zoom. Fonturile, layout-ul si culorile trebuie sa corespunda ecranelor mici.
  • Butoanele si linkurile trebuie sa fie usor de manevrat cu ajutorul degetului, pentru a face usoara navigarea pe site.
  • Optimizarea site-ului pentru mobil presupune si o viteza de incarcare mare deoarece necesita o latime de banda mai mica.
  • Homepage-ul este cea mai importanta pagina a unui site mobile-friendly, asa ca aici trebuie sa se regaseasca cele mai importante linkuri, pentru vizibilitate maxima.
 
Pasii pentru optimizarea site-ului pentru mobil
 
Pentru pozitionarea site-ului cat mai sus in rezultatele lui Google este nevoie sa asiguri o interfata cat mai user-friendly. Acestia sunt pasii pe care trebuie sa-i urmezi:
 
1. Selecteaza o configuratie de mobil
- Web Design „responsive”, in care URL-ul si HTML-ul raman la fel.
- Dynamic Serving, in care URL-ul ramane la fel, dar HTML-urile sunt diferite.
- URL-uri separate, in care atat URL-urile, cat si HTML-urile sunt diferite.
Desi prima varianta este cel mai simplu de implementat si recomandata in optimizarea site-ului pentru mobil, reprezentantii Google sustin toate cele trei configuratii.
 
2. Informeaza motoarele de cautare
Trebuie sa te asiguri ca motoarele de cautare inteleg configuratia aleasa, iar felul in care o faci difera de la caz la caz.
 
3. Evita greselile clasice:
- paginile care functioneaza greu pe mobil. Pentru a afla cat de repede se incarca acestea, foloseste un instrument adecvat.
- imaginile prea mari. Acestea maresc timpul de incarcare, asa ca trebuie optimizate si salvate la o rezolutie mica.
- CSS si JavaScript blocate. Este bine sa pozitionezi codul CSS si JavaScript inline, adica in tagul HTML care se vrea personalizat, pentru ca acestea sa poata fi descarcate impreuna cu continutul.
- plug-inuri si pop-upuri. Plug-inurile de tipul Flash si Java nu prea sunt disponibile pe mobil, iar pop-up-urile de pe astfel de ecrane mici sunt dificil de inchis, asa ca este bine sa le eviti.
- redirecturi pe mobil. Acestea pot afecta viteza de incarcare a paginii, deoarece retelele pentru mobil sunt destul de incete. Cand faci optimizarea site-ului pentru mobil, trebuie sa directionezi toate linkurile catre paginile relevante, evitand afisarea unei erori 404.
 
Cand realizezi un plan de optimizarea a site-ului pentru mobil trebuie sa constientizezi ca oamenii au un spatiu limitat de lucru, asa ca este nevoie sa fii foarte concis, fara sa compromiti calitatea informatiei.
Informații de contact

Nume Companie

iAgency

Persoana de contact

iAgency

Telefon

0723.20.82.90

E-mail