Adina Ionescu se ocupă de la Câmpina, alături de fratele său, Adrian Rizea, de afacerile anuale de 50 de milioane de euro ale producătorului de mobilă Lemet şi ale magazinelor Lem’s.
Adina Ionescu, 36 de ani, este directorul departamentului de dezvoltare durabilă al Lemet şi cea care a reuşit iniţierea şi atragerea primelor fonduri europene pentru companie. Deşi a profesat iniţial ca medic, Adina Ionescu a ales să se implice în afacerea de familie care tocmai prindea contur.
„Odată cu compania s-a născut şi adultul din mine. Niciodată n-am avut altă opţiune. Şi dacă o să am, va fi ca şi cum ar trebui să rup din mine o bucată mare. Oricum, a fost foarte natural pentru că iniţial mi-am făcut meseria, adică medicină de întreprindere“, spune Adina Ionescu.
În prezent, ea este responsabilă de protecţia mediului, securitate şi sănătate în muncă, de managementul de sistem integrat, dar are în gestiune şi coordonarea activităţii de obţinere a fondurilor nerambursabile.
Deşi nu se gândeşte să îşi scoată tatăl din afacere, crede că într-o zi va fi pregătită pentru o responsabilitate mai mare: „Nu e cazul în viitorul apropiat. Însă te gândeşti să preiei afacerea când şeful dă semne că vrea să se lase şi când tu dai semne că eşti pregătit să conduci. Nu e cazul nici pentru una, nici pentru alta. El mai are multe de predat, eu multe de învăţat“.
Lemet este unul dintre marii producători de mobilă din ţară, însă operează şi o reţea de magazine sub brandul Lem’s, pe care a început să o dezvolte în 2008, în momentul în care criza începea să se facă simţită în ţară. Lemet este unul dintre puţinii producători care s-au încumetat să se extindă în ultimii ani, iar în prezent şapte dintre magazinele din reţeaua Lem’s sunt proprii, restul fiind francize.