Grupul Electrolux, unul dintre cei mai mari producatori de aparatura electrocasnica si de uz profesional din lume, a inregistrat anul trecut vanzari nete de aproape 110 miliarde de coroane suedeze, in crestere cu 8,3% fata de 2011. Cresterea puternica a volumelor si a veniturilor incasate in America Latina si de Nord a fost principalul motor care a condus la obtinerea acestor rezultate.
Intr-un context macroeconomic marcat de instabilitate si de scaderi puternice pe piata electrocasnicelor, grupul Electrolux si-a imbunatatit anul trecut substantial rezultatele fata de 2011, ceea ce confirma capacitatea companiei de a genera cash flow. Vanzarile nete au crescut cu 8,3%, dintre care cea mai mare parte o reprezinta cresterea organica de 5,5%, care a atins o noua valoare record, 3,9% achizitiile si -1,1% diferentele de curs valutar.
In ultimul trimestru al anului trecut, compania a obtinut cea mai mare crestere organica din 2012, de 7,5%, o parte importanta a acesteia provenind din operatiunile derulate in America Latina. Cresterea a fost partial generata de stimulentele fiscale oferite de guvernul brazilian, dar si de o imbunatatire a mixului de produse si de cresterea cotei de piata a companiei. Operatiunile Electrolux din America de Nord si America Latina, care insumeaza 50% din vanzarile totale ale grupului suedez, au condus la o sporire a vanzarilor si a veniturilor globale.
In Europa, scaderea increderii consumatorilor, cauzata de instabilitatea socio-economica, a influentat negativ rezultatele companiei si s-a transpus in scaderi usoare ale volumelor. Cererea pentru electrocasnice mari in Europa a scazut in ultimul trimestru al anului trecut. In Europa de Vest, scaderea de 2% a venit pe fondul unei reduceri a cererii provenite din Europa de Sud, Franta, Tarile Nordice si Benelux. In schimb, cererea in Europa de Est a crescut cu 2%, in principal datorita cresterii inregistrate in Rusia.
In ansamblu, vanzarile grupului au inregistrat o usoara crestere in 2012 raportat la anul anterior, lansarea noii game de electrocasnice, Inspiration, avand o influenta pozitiva asupra rezultatelor companiei. Europa continua sa ramana o piata strategica pentru grupul Electrolux, fiind cea mai mare piata de desfacere pentru electrocasnice si pentru produsele profesionale.
In linie cu strategia companiei, in 2013 Electrolux va continua sa investeasca in lansarea unor noi produse, ceea ce va inseamna o sporire a investitiilor in marketing si dezvoltare.