VEKA Romania, subsidiara locala a grupului german VEKA AG, lider mondial pe piata de sisteme de profile PVC destinate productiei de tamplarie termoizolanta, anunta mentinerea cotelor de vanzari, in primele 5 luni ale anului 2013, la valoarea perioadei similare de anul trecut. Pentru anul 2013, compania estimeaza o potentiala crestere de 5-8% fata de anul 2012, cand cifra de afaceri s-a ridicat la aproximativ 15 milioane de euro.
"Tinand cont de premisele generale pesimiste ale pietei romanesti de tamplarie PVC, ne bucura mentinerea in primele 5 luni din 2013 a acelorasi cote de vanzari, prin comparatie cu aceeasi perioada a anului 2012. Acest fapt demonstreaza ca VEKA este o companie stabila si puternica pe piata locala, in pofida contextului dificil pe care il traversam si al trendului descendent care se prefigureaza. In continuare ne asteptam chiar si la o usoara crestere, de 5-8 procente.”, a declarat domnul Gabriel Nicolaescu, Deputy General Manager VEKA Romania.
Trend descendent pe piata locala de tamplarie PVC
Dupa stabilizarea in 2012 a pietei locale de tamplarie PVC la o valoare estimata la 300 milioane de euro, inceputul acestui an nu a fost unul incurajator. Consumatorii sunt mult mai rezervati atunci cand vine vorba despre investitiile in constructii sau renovari. In acest context, reprezentantii VEKA Romania sunt de parere ca intreaga piata ar putea inregistra o scadere de aproximativ 5-8%, pana la finalul anului. In schimb, o redresare usoara ar putea fi posibila prin reluarea investitiilor in domeniul constructiilor si accelerarea exporturilor catre pietele Uniunii Europene.
Factori de sustinere a vanzarilor pe piata de tamplarie PVC
”Recesiunea a avut si efecte pozitive, deoarece a condus la cresterea cotei de piata a companiilor producatoare de tamplarie PVC, care furnizeaza produse de calitate superioara. Principalul factor de evolutie a pietei locale de tamplarie termoizolanta este optiunea clientilor pentru produsele premium, care le aduc beneficii pe termen lung si mediu. Este adevarat, consumatorul este mult mai rezervat in a cheltui. Dar atunci cand o face, isi doreste un produs de calitate, care sa corespunda intocmai nevoilor lui.”, sustine domnul Gabriel Nicolaescu, Deputy General Manager VEKA Romania.
De asemenea, un alt factor determinant il reprezinta orientarea din ce in ce mai mare a producatorilor catre exporturi si identificarea unor noi piete de desfacere. In prezent, VEKA Romania colaboreaza cu peste 180 de parteneri ale caror exporturi sunt in continua crestere.
Despre VEKA
Fondata in anul 1969, ca urmare a preluarii producatorului german Vekaplast, care la acea data avea doar 8 angajati, VEKA a devenit, in 2011, lider mondial pe piata sistemelor de profile PVC pentru usi, ferestre si obloane, numarand astazi mai mult de 3.700 de angajati si inregistrand vanzari de peste 700 de milioane de Euro in intreaga lume. Prezent pe 6 continente, grupul VEKA isi desfasoara activitatea in 29 de locatii la nivel mondial, operand 16 locatii de productie.
VEKA ROMANIA, infiintata in anul 2000, este detinuta in totalitate de catre VEKA AG Germania si are peste 30 de angajati, in prezent, deruland afaceri cu peste 180 de parteneri in intreaga tara. Sistemele de profile PVC de la VEKA, furnizate exclusiv in clasa A de calitate, ofera clientilor solutii individualizate din categoria premium, disponibile in aproape 50 de nuante, precum si profile cu design specific, ce satisfac cele mai pretentioase cerinte estetice. Reciclabile in proportie de 100%, aceste sisteme ofera solutia ideala, atat din punctul de vedere al izolarii termice, al functionalitatii, stabilitatii si usurintei de intretinere, cat si in ceea ce priveste durabilitatea si protectia mediului inconjurator. Fie ca este vorba despre ferestre, usi, obloane sau rulouri, pentru o cladire noua sau pentru o renovare, VEKA poate oferi solutia perfecta. www.veka.ro, www.fereastraveka.ro.