Unul dintre motivele eșecului producătorilor români de mobilă în față întreprinderilor cu capital străin este determinat de modul în care managerul își fundamentează deciziile, potrivit unui studiu. Vezi cum ajung directorii români să îşi falimenteze propriile fabrici.
Majoritatea deciziilor managerilor români se bazează pe situația de la nivelul întreprinderii (care nu reflectă evoluția pieței decât dacă ești liderul pieței) și pe instinct, fără să se analizeze factorii de Influență ai industriei, cererea din partea clienților, relevă un studiu Financial Trends. Cei mai mulţi dintre producători se consideră analiști economici ce știu cum și în ce direcție evoluează economia, însă, în timpul crizei, toți acești “experți” au falimentat (sute de afaceri) sau au resimțit scăderi puternice ale cifrei de afaceri (mai ales la nivelul IMM-urilor ce domină piața ca număr).
Deciziile producătorilor de mobilă se fundamenteză pe:
1. Situația de la nivelul întreprinderii (nivel micro): 47.9% dintre producători iși fundamentează deciziile pe informațiile de la nivelul întreprinderii
2. Instinct: 28.2%dintre producători iși fundamentează deciziile pe instinct
3. Situația de la nivelul industriei (nivel macro): 23.9 %dintre producători iși fundamentează deciziile pe informațiile de la nivelul industriei.
69% dintre producătorii de mobilă analizează în prezent datele evoluției industriei. Întreprinderile producătoare de mobilă analizează datele privind evoluția industriei de mobilă din presă, reviste de specialitate, website-uri ce oferă informații despre industria de mobilă, precum și alte surse.
În funcție de experiența din piață și nivelul întreprinderii, putem distinge două tipuri de întreprinderi:
(1) cele care domină piața ca venituri (întreprinderile mari și mijlocii) și analizează datele evoluției industriei,
(2) cele care domină piața ca număr (microîntreprinderile) care nu analizează datele evoluției industriei.
Producătorii de mobilă din România sunt încrezători cu privire la evoluția industriei de mobilă din țară datorită contextului economic favorabil (creșterea consumului, reducerea TVA-ului, creșterea construcțiilor de locuințe, accelerarea cumpărării locuințelor etc).
În funcție de mărimea întreprinderii, asteptările acestora sunt următoarele:
La nivelul microîntreprinderilor:
• 74.2% consideră că industria de mobilă va crește în anul 2016,
• 16.1% consideră că industria de mobilă va stagna în anul 2016,
• 9.7% consideră că industria de mobilă va scădea în anul 2016.
La nivelul întreprinderilor mici:
• 57.1% consideră că industria de mobilă va crește în anul 2016,
• 42.9% consideră că industria de mobilă va stagna în anul 2016.
La nivelul întreprinderilor mijlocii:
• 64.3% consideră că industria de mobilă va crește în anul 2016,
• 35.7% consideră că industria de mobilă va stagna în anul 2016.
La nivelul întreprinderilor mari:
• 100% consideră că industria de mobilă va crește în anul 2016.
Majoritatea producătorilor de mobilă au estimat creșteri foarte realiste ale cifrei de afaceri în anul 2016. Cei care au estimat creșteri de peste 25% sunt cei care în prezent au un potențial de creștere uriaș, potențial determinat de contextul actual (extinderea vânzărilor în piețe noi de desfacere (exporturi), creșterea cotei de piață interne, brand puternic, creșterea consumului intern). Producătorii ce așteaptă stagnari ale cifrei de afaceri nu au o poziție dominantă în piață în acest moment.
43,7% dintre producătorii de mobilă sunt optimiști cu privire la evoluția industriei în anul 2016, în vreme ce 16.9% dintre producătorii de mobilă sunt pesimiști cu privire la evoluția industriei în anul 2016.
Companii: De ce esueaza producatorii romani de mobila in fata celor straini
Sursa: dailybusiness.ro