În cea mai lungă noapte a Europei, când Marea Britanie a hotărât să iasă din Uniune, Business Magazin a organizat gala 100 Tineri manageri de top. Catalogul care dă şi numele galei, ajuns anul acesta la a 11-a ediţie, nu este un top, ci o prezentare a unui grup de câştigători ai unei competiţii bazate pe dedicaţie, curaj şi muncă susţinută, manageri care reprezintă adevărate modele pentru tinerii aflaţi la început de drum. Generaţia millennials îşi face tot mai simţită prezenţa în rândul managerilor şi antreprenorilor pe care îi prezintă Business Magazin an de an, iar anul acesta invitaţii au fost provocaţi să comenteze rolul pe care îl joacă networkul în carieră.
Câteva sute de invitaţi ai Galei 100 Tineri Manageri de Top s-au reunit pe terasa unui club celebru din Capitală pentru a celebra performanţa şi succesul în afaceri a antreprenorilor şi managerilor prezentaţi în această ediţie a catalogului. Căldura toropitoare nu i-a determinat să aleagă piscina, iar scena a fost animată de scurte poveşti şi discursuri inspirate; am avut parte chiar şi de puţin suspans a la James Bond, unul dintre premianţii ediţiei ajungând la eveniment chiar la momentul în care trebuia să urce pe scenă – avionul cu care venea de la Cluj avusese întârziere şi nici traficul bucureştean nu fusese de ajutor. Gazdele evenimentului, realizat cu sprijinul Mercedes, Vodafone, Samsung, Crama Liliac şi Marsay, au fost doi colegi din redacţie: Ioana Matei şi Bogdan Angheluţă. Ei au povestit că membrii echipei sunt veritabili căutători de talente de business, pentru că „oamenii au nevoie de modele. Şi de poveşti bine scrise“.
România a avut pe parcursul a mai bine de 11 ani, de când s-a lansat revista, „o evoluţie de roaler coaster: am avut creştere, am ajuns sus, ne-am prăbuşit, acum sperăm să creştem iar. Business Magazin a spus toate aceste poveşti, a fost martorul şi a relatat tot ceea ce s-a întâmplat în economia românească de la lansarea sa, în 2004. În 2006 am avut prima Gală Tineri Manageri de Top şi Business Magazin lansa catalogul, Nokia era la putere; acum situaţia este diferită. Schimbările sunt atât de rapide încât un produs stă pe piaţă câteva luni sau ani. Suntem bucuroşi că am reuşit să adunăm 1.100 de manageri“, a spus Cristian Hostiuc, director editorial al Business Magazin şi Ziarul Financiar.
Catalogul 100 Tineri manageri de top este cel mai optimist produs media şi a prezentat în fiecare an o sută de tineri manageri sau antreprenori de succes şi poveştile lor.
Romulus Oprica, sociolog şi managing researcher al BrandBerry, a realizat o teză de doctorat pe marginea cataloagelor 100 Tineri manageri de top. „M-a interesat cum funcţionează capitalul social – oamenii pe care îi cunoşti, reţeaua pe care o dezvolţi în timp - al tinerilor manageri. Ce rol joacă în carieră ambiţia, efortul personal, norocul, o anume conjunctură. Una dintre descoperirile tezei de doctorat a fost că toţi managerii intervievaţi, aproape 300 la număr, au menţionat în rândul factorilor care le-au determinat succesul ambiţia, urmattă de efort, educaţie, multă muncă şi undeva pe locul şapte erau menţionate relaţiile. Când i-am întrebat însă care cred că sunt factorii care determină succesul în general, pe locul întâi a rămas ambiţia, dar pe locul doi au urcat relaţiile. Ceea ce indică o neconcordanţă. Toţi ne gândim că dacă am reuşit am reuşit datorită nouă, ceilalţi au reuşit datorită a ceea ce numim PCR, adică «pile, cunoştinţe, relaţii»“, a arătat Romulus Oprica. În opinia sociologului, „PCR-ul“ are un stigmat nepotrivit, pentru că nimeni nu reuşeşte singur, fără a cunoaşte omul potrivit la momentul potrivit. „Multora ne este frică să spunem că l-am cunoscut pe Y, pentru a nu fi interpretat în mod. Dar pilele sunt necesare dacă sunt folosite în mod corect şi etic. Dacă nu te cunoaşte nimeni, nu te poate lua de mână să te ridice o treaptă mai sus şi uneori avem nevoie de acea mână întinsă“.