Exista greseli mari care iti pot ruina instantaneu reputatia la locul de munca sau care pot duce chiar la concedierea ta. Dar, de cele mai multe ori, micile greseli pe care angajatii le fac sunt principalul obstacol in calea unor cariere de succes.
Obiceiuri proaste precum raspunsuri taioase la e-mailuri sau intarziatul la locul de munca ti-ar putea afecta reputatia - fie ca-ti dai seama sau nu.
In randurile de mai jos prezentam o lista cu 15 astfel de obiceiuri, care iti vor eroda treptat credibilitatea si te vor costa in cele din urma.
1. Nu te adaptezi la cultura companiei.
Fiecare loc de munca are propriul set de reguli. Daca nu faci un efort in a asimila acea cultura, poti da impresia ca nu o aprobi sau ca esti carcotas. Aceasta atitudine de superioritate te poate instraina de colegii de serviciu si denota ca nu-ti pasa de formarea de relatii bune la birou.
2. Iti cauti scuze.
Daca nu iti asumi responsabilitatea pentru greselile si esecurile tale, acestea te vor prinde din urma. Spre exemplu, daca astepti pana in ultima zi a termenului-limita sa ii explici sefului de ce nu iti poti indeplini sarcina la timp, acesta poate trage concluzia ca nu esti capabil sa iti gestionezi timpul bine.
3. Faci doar strictul necesar.
Chiar daca te confrunti mereu cu termene-limita, sa te rezumi la a face doar strictul necesar da impresia ca esti multumit de nivelul la care ai ajuns si nu vrei sa avansezi. Pe de alta parte, daca ai cauta oportunitati in loc sa astepti ca acestea sa pice din cer, i-ai arata sefului tau ca esti ambitios si ca iti pasa de viitorul tau in companie.
4. Nu te tii de cuvant.
Atunci cand nu reusesti sa faci ceea ce promiti, iti creezi o reputatie negativa, in sensul ca nu se poate baza cineva pe tine. Respectarea unei promisiuni arata in schimb ca esti responsabil si ca ti se pot incredinta mai multe responsabilitati in momentul in care va fi vorba de o promovare.
5. Te imbraci inadecvat.
Dupa ce ai ajuns intr-o anumita functie, poti ajunge sa iti neglijezi aspectul. Totusi, modul in care te imbraci iti poate submina credibilitatea si autoritatea, lasand impresia ca nu it prea pasa. Sfatul ar fi sa te imbraci pentru locul de munca pe care il doresti.
6. Esti un pesimist.
O persoana negativista risca sa devina o pacoste pentru seful sau si sa traga in jos toata echipa. Daca te vaiti intr-una nu vei fi o prezenta agreabila in colectiv si cu siguranta seful tau nu va fi prea incantat sa te pastreze in echipa lui prea mult timp.
7. Iti ignori colegii.
A avea o relatie buna cu colegii este la fel de important ca si cultivarea relatiilor cu superiorii. Straduieste-te sa te faci cunoscut si placut, astfel incat colegii sa impartaseasca informatii valoroase cu tine si sa te ajute atunci cand ai nevoie de ele.
8. Esti defensiv.
Seful tau nu se asteapta sa fii perfect, dar daca devii defensiv atunci cand acesta iti da un feedback negativ arata ca esti neprofesionist. Daca nu stii sa accepti o critica constructiva, atunci seful tau poate considera ca nu esti capabil sa iti imbunatatesti rezultatele.
9. Amani lucrurile pana in ultima clipa.
Amanarea proiectelor pana in ultimul minut nu pune presiune doar pe tine, ci afecteaza si restul persoanelor care depind de partea ta de munca. In cazul in care ceva nu merge bine, vei fi probabil principalul vinovat.
10. Scrii e-mailuri taioase.
Nu conteaza cat de prieten esti cu un coleg in realitate, ca folosirea unui limbaj taios intr-un email poate fi interpretata gresit. Chiar daca nu o faci intentionat, un e-mail nepoliticos iti poate afecta imediat reputatia la birou si sa ii determine pe altii sa nu interactioneze cu tine.
11. Nu ai un aport semnificativ.
Spunand ceva intr-o intalnire doar de dragul de a vorbi nu adaugi nimic productiv. In schimb, ai putea sa iti pregatesti replicile din timp si sa iti amintesti sa pui focus pe calitate si nu pe cantitate atunci cand mai participi la un schimb de idei.
12. Intarzii mereu.
Faptul ca intarzii frecvent la munca le poate transmite colegilor ca ai alte lucruri mai importante de facut si ca nu iti pasa de timpul lor. Arata ca nu ii respecti, astfel ca se vor abtine sa aiba inceredere in tine. Orice ar fi, ai grija sa ajungi intotdeauna la timp.
13. Vorbesti prea mult.
Da, e minunat sa iti cunosti colegii, dar daca socializezi intr-una ii tii pe ceilalti din treaba. Lasa palavrageala pentru pauza de pranz si alte pauze pentru a evita sa ii enervezi pe ceilalti si sa devii persoana cu care nu vrea nimeni sa lucreze.
14. Ignori e-mailuri.
Faptul ca nu raspunzi la e-mailuri intr-un interval de timp rezonabil nu numai ca ii frustreaza pe cei care au nevoie de raspunsuri de la tine, dar le transmite colegilor ca nu merita sa le acorzi atentie, poate duce la depasirea unor dead line-uri, si in general, arata ca esti neprofesionist. Desi e greu sa raspunzi la fiecare mesaj de indata ce l-ai primit, merita sa faci un efort de monitorizare a Inbox-ului.
15. Esti nepoliticos.
Degeaba faci o treaba buna, daca nimeni nu vrea sa lucreze cu tine. Nu numai ca ii indepartezi pe colegi, dar fiind nepoliticos nu vei fi tolerat de majoritatea managerilor. Politetea este una din principalele calitati necesare pentru a castiga prieteni la locul de munca.
15 greseli care iti omoara incet si sigur cariera
Sursa: DailyBusiness