2015, anul in care "generatia care nu plateste" va plati pentru continut media

2015, anul in care "generatia care nu plateste" va plati pentru continut media

Platile prin intermediul smartphone cresc, dar nu predomina, iar companiile preiau conducerea in adoptarea de noi tehnologii.

Cumparaturile in magazin prin intermediul telefoanelor smart vor creste, la nivel mondial, cu peste 1.000% in acest an fata de anul trecut. in timp ce portofelul mobil nu il va inlocui inca pe cel traditional, 2015 va insemna apogeul adoptarii, pe scara mai larga, a platilor in magazine prin intermediul telefoanelor smart, potrivit celei de-a 14-a editii a raportului Previziuni in Tehnologie, Media si Telecomunicatii („TMT Predictions”), efectuat de Deloitte Touche Tohmatsu Limited (Deloitte Global).

“Telefoanele smart sunt deja folosite pentru a verifica soldul conturilor, viramentele bancare si pentru tranzactiile online, insa ele nu au atins inca statutul de ‚portofel mobil’, pe scara mai larga”, a spus Ahmed Hassan, Country Managing Partner si coordonator TMT Deloitte Romania.

„Deloitte anticipeaza ca 2015 va fi primul an in care toate cerintele mobile de masa vor fi abordate, astfel incat platile prin intermediul smartphone-ului sa fie mai usor de efectuat, cu instrumente prietenoase de securitate pentru utilizator. In Romania, dupa lansarea de catre Vodafone a serviciului M-Pesa, este de asteptat ca atat Orange, cat si Telekom Romania, sa intre pe segmentul financiar si sa ofere solutii de plata mobile, plus alte servicii”.

Potrivit raportului Deloitte Global, cartile vor continua sa domine industria publicatiilor si vor reprezenta 80% din vanzari, atat ca valoare, cat si ca volum. De asemenea, 2015 va fi anul in care companiile vor fi inaintea consumatorilor in ceea ce priveste adoptarea noilor tehnologii precum tiparul 3D, Internetul Tuturor Lucrurilor si dronele.

Mai mult, contrar previziunilor anterioare privind stagnarea vanzarilor de telefoane smart, Deloitte Global prezice ca in 2015 vor avea loc un miliard de upgrade-uri, lucru care arata ca piata nu si-a atins inca nivelul de maturitate sau stagnare.

Consumatorii nu sunt intotdeauna cei care dicteaza: Balanta se inclina in favoarea inovatiei la nivelul companiilor
Tendinta de imbratisare in masa a tehnologiei din ultimul deceniu a inceput sa apuna, cu exceptia tehnologiei portabile (ex. ochelarii smart), care a inregistrat o usoara crestere.

In 2015, Deloitte Global prezice ca balanta se va inclina in favoarea companiilor, care vor adopta tehnologia purtabila, tiparul 3D, dronele si Internetul tuturor lucrurilor, conducand astfel la satisfacerea mai multor nevoi si la generarea de vanzari mai mari pentru segmentul de business, fata de cel destinat utilizatorilor.

Alte concluzii ale Previziunilor TMT:

Tehnologie

  • Tehnologia nu mai este un produs de masa? in 2015, balanta se va inclina din nou in favoarea companiilor, care vor adopta mai repede noile tehnologii, contrar tendintei ultimilor zece ani, caracterizati de adoptarea tehnologiilor precum telefoane smart cu ecran mare si tablete de catre marea masa a utilizatorilor.
  • Internetul Tuturor Lucrurilor se refera la lucruri, nu la oameni– in 2015, peste 60% dintr-un miliard de dispozitive wireless, la nivel global, vor fi achizitionate, platite si utilizate de companii .
  • Hardware-ul specific pentru Internetul Tuturor Lucrurilor este estimat la 10 miliarde USD, dar piata de servicii dedicate segmentului de business activate de aceste sisteme valoreaza 70 de miliarde USD.
  • Bateriile de smartphone: mai bune, dar nu extraordinare – Este foarte probabil ca bateriile cu o durata de viata mai lunga sa ramana unul din factorii cei mai importanti in alegerea de catre consumatori a urmatorului smartphone. Tehnologia reincarcabila cu litiu-ion (Li-Ion) va fi imbunatatita modest in 2015.

Media

  • Formatul video mai scurt: un viitor, dar nu viitorul televiziunii – Timpul total petrecut pentru vizionarea online a videoclipurilor scurte, avand o durata mai mica de 20 de minute, va reprezenta mai putin de 3% din totalul vizionarilor din acest an, la nivel global. Deloitte Global estimeaza ca formatul scurt al continutului online nu va uzurpa televiziunea in format mare. Acesta nu este viitorul, ci un viitor al divertismentului urmarit pe ecran; potrivit Deloitte Global, este putin probabil ca aceasta sa fie forma predominanta de format video, judecand dupa numarul de ore vizionate sau venituri generate.
  • Generatia care „nu plateste” va plati pentru TMT – Generatia Millenium din America de Nord va cheltui, in medie, 750 de dolari/ persoana in 2015, pentru continut, atat traditional, cat si digital - TV, muzica, jocuri pe calculator, carti, sporturi in direct, video prin cablu si chiar ziare tiparite.
  • Tiparul nu este mort, cel putin nu pentru carti – Vanzarile de carti tiparite vor fi de cinci ori mai mari decat vanzarile de eBook-uri. Cartile tiparite nu au fost inlocuite de cartile digitale, care astfel nu urmeaza tendinta de scadere a vanzarilor de CD-uri, ziare tiparite si reviste. Tinerii (cu varste cuprinse intre 18-34 ani) sunt la fel de atasati de cartile tiparite ca generatiile anterioare si citesc aproape la fel de mult, fiind dispusi sa plateasca pentru cartile printate.

Telecomunicatii

  • Platile mobile castiga teren – Sfarsitul anului 2015 va reprezenta apogeul platilor prin intermediul telefoanelor mobile pentru achizitiile din magazine, la nivel mondial. Acesta va fi primul an in care numeroasele cerinte care sa conduca la adoptarea lor in masa vor fi abordate suficient, pentru asatisface cerintele institutiilor financiare, ale comerciantilor, ale consumatorilor si ale vanzatorilor de tehnologie. in 2015, in jur de 10% din totalul smartphone-urilor utilizate la nivel global vor fi folosite pentru efectuarea platilor in magazine cel putin o data pe luna, comparativ cu mai putin de 0,1% ), la jumatatea lui 2014, cand erau utilizate aproape 450 de milioane de smartphone-uri, mai ales de catre utilizatorii avangardisti din Japonia.
  • Peste un miliard de telefoane smart for fi upgrade-uri – 1,35 miliarde de telefoane smart vor fi vandute la nivel mondial in 2015, dar peste un miliard dintre acestea vor reprezenta al doilea telefon, mai performant, pentru cei care deja au unul. Ciclul de upgradare s-ar putea prelungi, dar marimea ecranului, viteza, spatiul de stocare, software-ul si design-ul vor continua sa genereze vanzari.
  • Prapastia conectivitatii se adanceste, in timp ce adoptarea gigabit-ului pentru Internet castiga teren– La nivel global, numarul locuintelor cu banda larga pentru Internet va creste cu 2% la 725 de milioane, iar viteza medie va creste in majoritatea tarilor cu 20%. Prapastia dintre utilizatorii cu acces la viteza mare si cei cu viteza rudimentara va continua sa se adanceasca in 2015, oferind experiente diferite pentru utilizatori, in special cu privire la aplicatiile cu banda larga, precum streaming video. Toate benzile sunt egale… dar unele sunt mai egale decat altele.

Cea de-a 14-a editie a raportului Deloitte Global Previziuni anuale TMT ofera o privire de ansamblu asupra principalelor tendinte in tehnologie, media si telecomunicatii, la nivel mondial. Pentru mai multe detalii, accesati pagina: http://www.deloitte.com/Predictions2015.

Previziunile TMT au la baza studii la nivel global, sprijinite de interviuri aprofundate cu clienti din industrie ai firmelor-membre Deloitte si opinii ale clientilor Deloitte, alumni, analisti din industriile de profil, executivi TMT de top si mii de profesionisti din domeniul TMT din reteaua Deloitte. Previziunile variaza de la an la an, dar o tema este recurenta: impactul TMT asupra comportamentului utilizatorului creste.