Un tren cu pasageri al CFR Calatori parcurge in prezent ruta Bucuresti-Tulcea, adica 334 de kilometri de cale ferata in 5 ore si 20 de minute, altfel spus circula cu o viteza medie de nici 65 de kilometri pe ora, sub cea de dinainte de anii ’90. Durata calatoriei cu trenul pe ruta Bucuresti - Buzau este cu 21 de minute mai mare fata de acum 80 de ani. Si exemplele pot continua.
Nicio schimbare in bine nu a avut loc in ultimii ani in durata calatoriei cu trenul, desi atat la CFR SA, compania care administreaza reteaua de cale ferata, cat si la CFR Calatori, transportatorul de stat, s-au adus echipe de manageri „profesionisti“.
„Este un dezastru. Nu am reusit sa reparam reteaua de cale ferata pe care am primit-o mostenire de la comunisti. Inainte de Revolutie parcurgeam in doua ore ruta Bucuresti-Constanta cu trenul si in trei ore si jumatate Bucuresti-Tulcea. Acum din cauza ca nu am reparat calea ferata de la Medgidia spre Tulcea sunt restrictii de circulatie cu 40 km la ora“, a spus Iulian Mantescu, inginer feroviar, citat de zf.ro.
In 25 de ani nu am construit niciun kilometru de cale ferata
Sursa: DailyBusiness