4 din 10 părinți se orientează spre instituțiile bancare recomandate de copiii lor

Tinerii din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani, sunt precauți atunci când vine vorba de cheltuit proprii bani, deoarece sumele pe care le dețin îi îndeamnă la "chibzuială". Compensează însă prin comportamentul frecvent întâlnit, de a influența cumpărăturile pe care le fac părinții: fie cele de zi cu zi, fie achizițiile de lungă durată, conform unui studiu.

Pe de o parte, adulții apelează la copiii lor pentru a le cere opinia atunci când decid să achiziționeze anumite produse, considerând că aceștia sunt mult mai informați datorită modului în care se raportează la tehnologia care le faciliteaza accesul la orice informație: 72% dintre părinți spun că alegerea gadgeturilor sau a produselor electronice și electrocasnice este influențată de copiii lor, conform studiului cantitativ realizat de Exact Cercetare și Consultanță la finalul anului 2015.

De asemenea, atunci când cumpără produse sau servicii, optează de cele mai multe ori pentru cele pe care copiii lor le preferă (66%).

Pe de altă parte, datorită ritmului alert de viață și al multitudinii de roluri cărora trebuie să le facă față, adulții-părinți aleg modalitatea comodă de a pune în farfurie ceea ce vrea copilul: alimentele consumate acasă sunt cumpărate ținând cont de alegerile copiilor de peste jumătate dintre părinții din România (54%).

4 din 10 părinți se orientează spre instituțiile bancare recomandate de copiii lor
 


Influența tinerilor merge și mai departe, reușind să aibă un cuvânt de spus inclusiv în ceea ce privește alegerea instituțiilor bancare la care părinții apelează (42%), destinațiilor de vacanță (41%), dar și asupra comportamentului acestora față de mediul înconjurător (40%).

În plus, pentru 1 din 3 părinți, opinia copilului este importantă și atunci când vine vorba de medicii vizitati (37%), programele tv și filmele urmărite (34%) ori hainele pe care le poartă (33%). Cel mai departe de influența tinerei generații este domeniul politic, cel mai puțin atrăgător pentru aceștia. Astfel, doar 15 % dintre tineri se implică în alegerile politice ale părinților.  

Tinerii ar cheltui mai degraba pe acumularea de experiențe decât pe produse

Studiile calitative realizate în cea de-a doua jumătate a lui 2015 au arătat că tinerii sunt mult mai interesați de experiențe decât de produse.

„Am validat prin studii cantitative concluziile obținute prin intermediul focus grupurilor și într-adevăr, 8 din 10 tineri din România afirmă că ar cheltui mai degrabă bani pe acumularea unor experiențe decât pe produse”, afirmă Lăcrămioara Loghin, Director General Exact Cercetare și Consultanță.
 


„De asemenea, dezvoltarea companiilor ce oferă instant servicii a căror achiziție nu este necesară (cum ar fi Uber) creează un nou trend în rândul tinerilor în ceea ce privește proprietatea asupra bunurilor (7 din 10 tineri români preferă să împartă lucruri și nu să le dețină), dar și așteptări legate de accesul în timp real la produse și servicii. Pe lângă conținut și experiențe relevante, tinerii așteaptă ca brandurile să le ofere în plus șansa de a dobândi noi competențe, de a le recomanda noi trenduri”, susține Lăcrămioara Loghin.

Tinerii își doresc ca brandul să le reflecte personalitatea

Mai mult decât atât, pentru 7 din 10 tineri este important ca brandul să le reflecte personalitatea, 6 din 10 afirmând că își doresc să găsească branduri cărora să le fie loiali.

„Tinerii sunt extrem de preocupați de ecologia mondială, 74% dintre tinerii români apreciind brandurile care se implică în astfel de campanii. Drept urmare, companiile ar trebui să aibă în vedere crearea unor produse ecologice sau dezvoltarea de programe care să vizeze schimbări pozitive asupra mediului”, mai adaugă Lăcrămioara Loghin.

Acest lucru nu înseamnă însă că decizia finală de cumpărare nu este luată după o analiză atentă a prețurilor. Tinerii din România afirmă în procent de 70% că urmăresc chiar în social media brandurile care acordă discounturi și oferte speciale.