Roboții nu au inimă, dar oamenii da. Expresia poate suna banal, dar aceasta este soluția pentru a face față unor vremuri în care automatizarea și inteligența artificială amenință să înlocuiască milioane de job-uri. Cel puțin la această concluzie s-a ajuns în urma unui studiu realizat de LinkedIn.
În cadrul raportului de la LinkedIn, au fost chestionați 4.000 de profesioniști la nivel global, din patru categorii: talent developers, manageri, angajați și executivi. S-a constatat că abilitățile soft sunt cele mai importante aspecte într-o afacere dacă vrei să rămâi pe linia de plutire, mai exact abilitățile de leadership și comunicare.
Aceste calități se aplică, în aceeași măsură, și antreprenorilor care vor să-și conducă propriul brand. Abilitățile de comunicare joacă un rol foarte important atunci când ai nevoie să livrezi mesajul către o audiență mai mare. În contextul în care globalizarea aduce lumea împreună iar automatizarea amenință să elimină multe job-uri, ideile sunt mai importante ca niciodată și, mai mult decât atât, este vital să le poți vinde.
Înscrie-te aici la tabăra Startup Your Life pentru o experiență de antreprenoriat și de viață.
Iată câteva moduri prin care poți să-ți îmbunătățești abilitățile de comunicare:
Spune o poveste
Vă spuneam într-un articol că Jeff Bezos înlocuiește prezentările PowerPoint de la ședințe cu niște memo-uri formulate într-o structură narativă. El consideră că aceasta este o metodă mai bune din care se poate învăța. Acum, se vorbește tot mai mult despre storytelling tocmai pentru că noi suntem mai receptivi la povestiri și consumăm informația mai simplu în poveste.