5 factori esentiali pentru a-ti dezvolta brandul in 2016

Iagency.ro prezinta 5 tendinte in ecommerce, pe care trebuie sa le ai in vedere in conceperea strategiei de marketing pentru anul viitor, daca iti doresti ca brandul tau sa se dezvolte in 2016.  

"Majoritatea oamenilor supraestimeaza ce pot face intr-un an si subestimeaza ce pot face in 10 ani" - Bill Gates.

Multi antreprenori ar putea sa il contrazica pe cel mai bogat om din America, mai ales atunci cand folosesc toate cele 365 de zile din an pentru a-si atinge scopul si a-si duce afacerea pe culmile succesului.   2016 ar putea fi un an de succes pentru business-ul tau.

Da
, intr-adevar, este posibil, daca iti stabilesti o strategie de marketing potrivita si o aplici corect.

1. Optimizarea site-ului tau  

Orice business, indiferent de cat de mic este, are nevoie de un site. Acesta trebuie sa contina informatiile de care clientii au nevoie, fie ca vorbim de fotografii, articole sau videoclipuri.  Odata ce ai creat un site, este esential ca acesta sa fie gasit de motoarele de cautare. 89% din consumatori folosesc motoarele de cautare pentru a se informa despre un produs, serviciu sau brand, inainte de a lua o decizie. Pentru a profita de acest lucru, trebuie sa te asiguri ca site-ul tau este optimizat pentru motoarele de cautare (SEO).  

2. Experienta utilizatorilor pe dispozitivele mobile  

Aproape oricine are un smartphone in zilele noastre. In 2016, utilizatorii vor cauta produse si servicii mai mult de pe dispozitivele mobile, decat de pe desktop. Motiv pentru care brandul tau nu trebuie sa lipseasca in cautarile realizate de pe dispozitive mobile. De la optimizarea site-ului pentru utilizatorii de smartphone, la campanii de anunturi pe dispozitive mobile sau aplicatii, exista o multime de lucruri pe care le poti face pentru a-ti promova brandul. Intr-o lume in care lucrurile evolueaza rapid, afacerea ta trebuie sa tina pasul cu schimbarile, pentru a avea succes.  

3. Creeaza video-uri  

Publicitatea video online este pe punctul de a exploda. Multi utilizatori de internet prefera continutul video, decat sa citeasca texte. Creeaza video-uri informative sau de amuzament, prin care sa iti promovezi produsele sau serviciile, pentru a-ti creste vizibilitatea brandului. Avand peste 3 miliarde de cautari pe luna, Youtube este al doilea cel mai mare motor de cautare, dupa Google. Postarea de videoclipuri pe canalul Youtube al companiei tale este o strategie de marketing pe care brandul tau nu trebuie sa o rateze.  

4. Nu ignora retelele sociale  

74% dintre utilizatori sunt influentati de social media atunci cand iau decizii de cumparare. Daca brandul tau nu este prezent pe retelele sociale, pierzi sansa de a construi relatii cu oamenii care conteaza cel mai mult: clientii tai.  

Clientii tai se asteapta sa iti gaseasca brandul acolo unde petrec cel mai mult timp si, cum 72% din utilizatorii de internet sunt activi pe retelele sociale, se astepta sa fii acolo. Fie ca interactionezi cu clientii tai, oferi sprijin sau promovezi noi produse sau servicii, retelele sociale sunt o modalitate buna de a-ti face brandul cunoscut.

De exemplu, Facebook si Twitter sunt potrivite pentru a interactiona cu clientii direct, in timp ce Pinterest si Instagram sunt perfecte pentru a-ti promova brandul vizual. Nu este nevoie sa te focusezi pe toate, ci sa le identifici pe cele unde isi petrec cel mai mult timp clientii tai si sa iti concentrezi eforturile de branding acolo.
 

5. Actualizeaza listele de email  

Trimiti cel putin doua newslettere pe luna clientilor tai? Daca nu, atunci ar trebui sa o faci. Lista ta de adrese de email ar trebui sa fie in continua crestere prin promovarea pe retelele sociale, organizarea de concursuri si furnizarea unui continut pe care cititorii sa il gaseasca interesant.  

La inceput de 2016 ar trebui sa iti "cureti" lista de adrese de email si sa trimiti mesaje de abonare la newsletter. Astfel vei avea lista actualizata si te vei asigura ca newsletterul tau ajunge la clienti activi.  

Planificarea unei strategii de marketing eficiente poate avea un impact major in evolutia brandului tau si te poate ajuta sa ajungi la clienti prin noi canale de comunicare. Incearca noi strategii, fii in pas cu tendintele si fii deschis la noi modalitati de promovare a brandului tau, iar 2016 ar putea fi cel mai bun an al afacerii tale!