Potrivit Techno Office, unul dintre principalii furnizori locali de soluții complete pentru amenajarea spațiilor de birouri, amenajările tip open-space domină în proiectele de pe piața locală, singurele firme care mai preferă o compartimentare clasică fiind casele de avocatură şi cabinetele notariale, alături de instituțiile de stat.
„Există anumite tipuri de business în care necesitatea de spații delimitate este prioritară, iar birourile de top management, sălile pentru întâlniri sau zonele închise de tip lounge sunt aspecte foarte importante, mai ales în sectorul legal, unde confidențialitatea este unul dintre punctele cheie în desfășurarea activității”, a declarat Iuliana Carata, General Manager Techno Office.
Pe de altă parte, subliniază reprezentanta companiei, există și situații în care amenajarea unui birou open-space este exclusă din considerente arhitecturale.
Spre exemplu, în clădirile mai vechi, tip vilă, modificarea spațiilor nu este o variantă rentabilă, însă, nici nu reprezintă o condiție pentru respectivele companii, care își desfășoară activitatea în asemenea spații.
Dincolo de aceste aspecte însă, amenajările open-space, impuse de marile corporații ca reacție imediată la schimbările cerute de specificul activităților, reprezintă alegerea a peste 90% dintre clienții Techno Office, motivele care stau la baza deciziei fiind nevoia de colaborare și sporirea interacțiunii dintre angajați.
Potrivit Techno Office, un spațiu deschis este soluția ideală pentru generația actuală de angajați, formată din tineri cu competențe superioare în utilizarea dispozitivelor multimedia. De asemenea, energia lor comună este unul dintre factorii care poate contribui la evoluția pozitivă a business-ului, oferind avantajul unei reacții colective rapide, precum și a unei colaborări eficiente și productive.
„Educația managerială este un aspect extrem de important în aceste situații. Deși conceptul conform căruia managerii echipei sunt cei care beneficiază de un birou separat este, în continuare, un clișeu în rândul companiilor, astăzi, marii lideri sunt permanent în mijlocul echipei, iar când au nevoie de intimitate, se pot retrage în spațiile special amenajate pentru lucru temporar”, a completat Iuliana Carata.
Mai mult, un alt clișeu eronat prezent în numeroase culturi organizaționale este desemnarea spațiilor în funcție de poziția ocupată în organigrama companiei, dimensiunile birourilor închise crescând pe măsură ce angajatul evoluează în traseul său profesional.
Conform reprezentantei companiei, atribuirea corectă a spațiilor ar trebui să depindă, în mare măsură, de timpul petrecut la birou, de tipul activitățiilor, precum și de nivelul de interacțiune cu ceilalți colaboratori din companie atât la același nivel ierarhic, cât și cu subalternii.
Astfel, amenajările de tip open-space pot satisface nevoile de colaborare și interacțiune, contribuind totodată la un schimb productiv de idei și opinii. De asemenea, o astfel de amenajare le induce angajaților o stare de implicare și sporește gradul de activitate al acestora.
90% din companii aleg birourile open-space. Vezi cine mai cauta modelul compartimentat
Sursa: www.dailybusiness.ro