Atunci cand aducem in discutie analiza activitatilor din cadrul unei companii, ne referim la identificarea si descrierea activitatilor realizate in toate departamentele acelei organizatii, precum si la impactul lor asupra operatiunilor de business.
In esenta, o analiza a activitatilor va putea determina care sunt exact activitatile realizate, care este numarul persoanelor care lucreaza la realizarea acestora, durata de timp pe care acestea o petrec cu executarea lor, ce resurse sunt utilizate, ce date colectate reflecta cel mai bine performanta activitatilor si ce valoare au aceste activitati pentru dezvoltarea companiei.
De exemplu, in cadrul acestei analize a activitatilor se poate observa care este strategia de marketing folosita, cum se realizeaza vanzarile, cum se tine contabilitatea, care sunt planurile de bugetare.
Analiza activitatilor – ajutor in luarea unor decizii informate
O astfel de analiza este necesara pentru a imbunatati si eficientiza operatiunile companiei. Astfel, managerii pot lua decizii informate si pot realiza un plan de optimizare care sa evidentieze anumite strategii si sa imbunatateasca rezultatele companiei, acolo unde este nevoie.
Analiza activitatilor reprezinta o investigare pe larg a principalelor aspecte economice, tehnice, sociologice, juridice si manageriale, efectuata in vederea identificarii punctelor slabe si a punctelor forte ale activitatii interne a companiei, a oportunitatilor si a restrictiilor din mediul extern, precum si a cauzelor care le-au generat. Aceasta analiza poate ajuta la formularea unor recomandari de valorificare a punctelor forte sau a oportunitatilor firmei, precum si la eliminarea sau atenuarea puctelor slabe.
Utilizarea analizei si a diagnosticului in procesele manageriale ofera companiilor posibilitatea de a se transforma in organizatii flexibile, usor adaptabile la schimbarile dese din mediul de business.
“Motivatia efectuarii analizei ca instrument al controlului o constituie satisfacerea, cel putin, a urmatoarelor doua cerinte: cercetarea realitatii obiective, cunoasterea si interpretarea ei – din aceasta perspectiva se considera ca analiza economica prezinta o „harta a realitatii” -, si informarea partenerilor sociali cu privire la starea intreprinderii, performantele, eficienta utilizarii resurselor”, spune Stefanita Susu, profesor in cadrul Facultatii de Stiinte Economice si Administratie Publica de la Universitatea Stefan cel Mare din Suceava, in cursul sau de Analiza economico-financiara.
Potrivit acestuia, firmele mici care nu dispun de compartimente specializate de analiza pot realiza aceasta activitate in cadrul fiecarui departament functional, pe baza chestiunilor care sunt de competenta fiecaruia.
Citeste mai multe pe Start-up.ro