Apple testeaza rabdarea Wall Street-ului. Vanzarile de iPhone si iPad, in scadere. Piata il regreta tot mai mult pe Steve Jobs

Apple testeaza rabdarea Wall Street-ului. Vanzarile de iPhone si iPad, in scadere. Piata il regreta tot mai mult pe Steve Jobs

Actiunile celei mai valoroase companii din lume s-au "scufundat" cu 5,2% anul acesta, iar investitorii asteapta astazi raportul trimestrial in functie de care isi vor calcula urmatoarele miscari. Cu toate acestea, chiar si impulsul pe care l-ar putea primi Apple prin parteneriatul cu cel mai mare operator al China, de a vinde iPhone, prognozele arata ca veniturile vor fi slabe pentru prima data in cel putin un deceniu, arata datele compilate de Bloomberg. Profitul este, de asemenea, estimat sa scada cu 5%, ceea ce inseamna a sasea perioada consecutiva de declin.

Incetinirea, condusa de stagnarea vanzarilor iPhone si iPad, intr-o piata saturata, vine cu critici si mai puternice din partea analistilor si investitorilor care spune la unison ca Apple nu mai are ideile inovatoare de pe vremea lui Steve Jobs.

Toate acestea inseamna presiunesi mai mare asupra sefului Tim Cook, de a introduce un produs nou hit .

In timp ce Apple ramane totusi extrem de profitabila, investitorii in IT, de obicei, see uita la companiile cu crestere rapida. Facebook le-a putea lua ochii in schimb anul acesta.

Apple a vandut in primul trimestru al anului fiscal, perioada octombrie-decembrie, un numar de smartphone-uri mai mic decat anticipau analistii si estima venituri sub asteptari pentru primele trei luni din acest an. La inceputul anului, rezultateleau dus la scaderea pretului actiunilor pe bursa cu pana la 9,1%.

Grupul a anuntat ca a livrat 51 de milioane de smartphone-uri iPhone in primul trimestru al anului fiscal, in timp ce analistii estimau 54,7 milioane de unitati.

Chiar si dupa ce a lansat in ianuarie iPhone prin intermediul celui mai mare operator telecom din lume, China Mobile, Apple a anuntat ca se asteapta la venituri de 42-44 miliarde de dolari pentru trimestrul in curs, in timp ce analistii asteptau o prognoza de 46,1 miliarde de dolari.

Anul trecut, producatorul iPhone si ipad a raportat prima scadere a profitului din peste un deceniu.

Gama de produse a Apple atinge un plafon in privinta vanzarilor si evidentiaza cat de important este ca directorul general, Tim Cook, sa lanseze un nou produs, primul pentru grup incepand din 2010, noteaza Bloomberg.

Rezultatele financiare indica posibila atingere a limitei pentru actualele produse, in urma concurentei smartphone-urilor si tabletelor lansate de rivali. Stagnarea vanzarilor a sporit presiunea asupra companiei pentru noi lansari, care sa reporneasca cresterea.

"Am vazut in ultimul an produse impresionante, dar sunt doar imbunatatiri ale unor produse existente si nu neaparat o inovatie semnificativa. Investitorii Apple vor noua chestie de succes - asta asteapta oamenii", a declarat Jack Ablin, director de investitii la BMO Private Bank.

Apple nu a mai lansat un produs complet nou de la debutul iPad in 2010. Prima versiune a iPhone a fost introdusa in 2007. In lipsa unor noi lansari, Apple a mizat pe imbunatatiri ale gamei actuale pentru a stimula cererea. Grupul a prezentat smartphone-urile iPhone 5s si iPhone 5c, precum si Ipad Air si iPad mini la timp pentru a prinde anul trecut perioada de vanzari de dinaintea sarbatorilor, importanta pentru rezultatele financiare.

Vanzarile iPhone, cea mai importanta sursa de venit pentru Apple, inregistreaza o evolutie mai slaba decat piata la nivel global. Livrarile iPhone au crescut anul trecut cu 13% la nivel global, iar piata a avansat cu 41%. Cota de piata a Apple a scazut de la 19% la 15%, in timp ce rivalul Samsung a ajuns la 32%, potrivit datelor firmei de cercetare Strategy Analytics.