Marti, 21 aprilie, Google va face un update major la algoritmul sau de cautare pe Internetul mobil, care va schimba ordinea de aparitie a site-urilor atunci cand utilizatorii vor cauta ceva de pe telefon sau tableta. Cum va afecta aceasta modificare milioane de business-uri?
Algoritmul va incepe sa favorizeze site-urile cu variante pentru mobil (cele cu text mare, link-uri usor de accesat si care se redimensioneaza in functie de ecranul de pe care sunt vizualizate), acestea fiind pozitionate mai sus in cautarile pe Google.
Totodata, site-urile fara versiune speciala pentru mobil vor fi retrogradate. Aproximativ 60% din traficul online vine acum de pe mobil si Google vrea ca utilizatorii sa aiba o experienta placuta de fiecare data cand apasa click pe un link de pe dispozitivul lor mobil.
Compania a anuntat aceasta schimbare iminenta inca din februarie, oferindu-le administratorilor de site-uri aproape doua luni la dispozitie si o multime de informatii pentru a face modificarile necesare astfel incat site-urile lor sa nu dispara din rezultatele cautarii pe Internetul mobil.
Cu toate acestea, se estimeaza ca miscarea Google va avea un impact covarsitor asupra traficului de pe mobil. Aceasta a fost denumita "Mobile-geddon" din cauza efectului "apocaliptic" pe care l-ar putea avea asupra milioane de site-uri web, a declarat Itai Sadan, CEO al companiei specializate in realizarea de site-uri Duda, pentru Business Insider.
"Cred ca cei mai expusi la risc sunt cei care nu stiu nimic despre schimbare", spune Sadan, referindu-se in special la proprietarii de afaceri mici.
"Pe 21 aprilie, reprezentantii multor firme mici vor fi foarte surprinsi sa constate ca numarul de vizitatori ai site-urilor lor va scadea semnificativ. Aceasta modificare va afecta milioane de site-uri", spune Itai Sadan.
In opinia sa, Google a fost intotdeauna focusat pe relevanta si continutul paginilor, insa lucrurile au inceput sa se schimbe.
"Continutul este in continuare extrem de important, dar si experienta in navigarea pe site-uri este la fel de importanta. Nu este suficient sa ai continutul potrivit. Daca oamenii intra pe site-ul tau si continutul este acolo, dar este dificil de citit, asta nu e bine", spune Itai Sadan.
Nu numai firmele mici vor fi afectate totusi de “Armaghedonul” declansat de Google.
Compania de marketing Somo a lansat un studiu potrivit caruia multe branduri mari cum ar fi American Apparel, Daily Mail si Ryanair vor fi sanctionate de Google, daca nu isi vor updata site-urile pana marti.
"Armaghedonul Google": Mutarea gigantului Internetului care ar putea distruge milioane de afaceri
Sursa: Dailybusiness