De câţiva ani, se tot vorbeşte că noul rege în online este conţinutul, dar foarte puţine magazine online au un plan bine pus la punct în acest sens. Doar unul din 12 magazine online are activitate pe blog, conform analizelor realizate de DWF - Digital Workforce pe un eşantion de 3.000 de magazine online.
Ce înseamnă acest lucru? Nescriind constant pe blogurile magazinelor online, reprezentanţii companiilor nu reuşesc să vină în ajutorul potenţialilor clienţi cu informaţii relevante atunci când aceştia caută să-şi rezolve o problemă legată de produsele pe care magazinul online respectiv le comercializează.
Aşadar, prin activitatea de content marketing poate fi atras trafic nou pe site, având posibilitatea de a creşte credibilitatea în rândul potenţialilor clienţi, precum şi de a-i fideliza pe cei existenţi sau a-i convinge mai repede pe cei care se hotărăsc mai greu să cumpere.
„De câţiva ani, se tot vorbeşte că noul rege în online este conţinutul (content is king), dar foarte puţine magazine online au un plan bine pus la punct în acest sens. Anul acesta, în cadrul DWF, investim în extinderea departamentului de Content Marketing pentru a veni în sprijinul magazinelor online care vor să-şi contureze o strategie de dezvoltare a conţinutului“, a declarat Sorin Drăghici, Managing Partner, DWF - Digital Workforce.
DWF foloseşte trei metodologii standard, în urma cărora se decide dezvoltarea de conţinut:
- Sunt identificate subiecte relevante, care au un volum mare de căutări pe Google şi se creează conţinut în direcţia respectivă. Acest tip de conţinut este folosit la creşterea traficului pe website;
- Este identificat profilul cumpărătorului (ex: Mihaela, 26 de ani, mamă, are animal de companie etc.) şi sunt corelate detaliile cu produsele comercializate, fiind realizat un conţinut de calitate în această direcţie.
- Sunt căutate, la nivel global, subiectele similare care au prins foarte bine pe alte pieţe (potenţial mare de viralitate) şi se localizează conţinutul pentru publicul ţintă al fiecărui magazin online;
Totodată, DWF foloseşte software specializat cu scopul de a măsura performanţele fiecărui tip de conţinut creat. În final, se urmăreşte că toate activităţile să aibă drept rezultat creşterea notorietăţii brandului, precum şi a volumului de vânzări.
„Este foarte important să monitorizezi în permanență toate acţiunile pe care le faci, astfel încât să ştii ce funcţionează şi ce nu. Doar aşa poţi să îmbunătăţeşti procesele chiar şi atunci când vine vorba de content marketing. În cadrul agenţiei DWF, avem în vedere felul în care un anumit tip de content a influenţat poziţiile în Google, câţi oamenii au împărtăşit conţinutul, câte persoane au fost transformate în clienţi după ce au interacţionat cu un anumit conţinut şi multe altele“, a mai declarat Sorin Drăghici.
DWF - Digital Workforce, agenţie specializată în servicii de optimizare a site-urilor pentru motoarele de căutare, participă anul acesta la GPeC Summit, cel mai important eveniment de e-commerce din România. Evenimentul se desfășoară în perioada 25 - 27 mai la Bucureşti, iar DWF îşi propune să informeze magazinele online despre importanța pe care activitatea de SEO o are în atragerea de trafic nou pe site.
Participanţii la al 11-lea eveniment GPeC, care ajung să viziteze standul DWF, vor avea ocazia să afle informaţii practice despre cum să-şi construiască strategia de Content Marketing şi cum să domine primele pagini din Google.
Cat de important e continutul pentru o prezenta buna pe Google
Sursa: dailybusiness.ro