Antreprenorii români nu sunt pregătiți să gestioneze o criză de imagine, deși 60% dintre ei s-au confruntat cu asta în ultimul an – de la comentarii negative în social media, până la articole în presă sau amenințări de boicot din partea consumatorilor, conform unui studiu GMP PR.
Cu toate acestea, ei și-au păstrat optimismul: 75% dintre ei nu cred că în următorul an se vor mai confrunta cu așa ceva.
Comunicarea nu este o prioritate pentru antreprenorii români. Astfel, 62% nu au o persoană responsabilă de comunicare în companie, peste 80% nu au făcut niciodată un media training, iar 76% nu s-au gândit la vulnerabilitățile specifice afacerii lor care ar putea duce la o criză de imagine.
Doar 20% dintre ei văd riscuri venind din social media, temerile lor cele mai mari referindu-se la crize de produs. Mai mult, un procent de 72% nu folosesc social media în comunicarea corporate și nici nu o iau în calcul în cazul unei crize de imagine.
Vestea bună este că 73% dintre ei au în agenda lor numărul de telefon al unui expert în comunicare.
„Cazul Brădet ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru antreprenorul din România. Studiul ne arată că 40% dintre antreprenori văd un potențial de criză venind din zona produsului. Potențialul de criză există indiferent de business, în special dacă ne gândim la amploarea social media. Antreprenorul român trebuie să înțeleagă faptul că managementul crizei nu înseamnă doar un plan de comunicare, ci și un plan de continuitate a business-ului. Un plan de criză îl ajută să știe ce să spună, dar și cum să își continue activitatea”, a spus Ana-Maria Diceanu, Head of Crisis Department și Senior Partner GMP PR.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 85 antreprenori din România, majoritatea având peste 20 de angajați și afaceri de cel puțin cinci ani.