Tinerii născuţi în perioada 1980 - 2000 au aşteptări multiple atunci când vine vorba despre alegerea unui loc de muncă. Astfel, angajatorilor le este foarte greu să îi abordeze pe aceştia, având în vedere că nici măcar salariul nu este cel mai important aspect pe care îl iau în calcul, potrivit datelor companiei Smartree.
Generaţia Millennials, sau generaţia Y, adică tinerii născuţi în perioada 1980 - 2000, se diverenţiază de părinţii lor (generaţia X) atunci când vine vorba de aspectele pe care le iau în considerare în momentul alegerii unui loc de muncă.
Tinerii îşi doresc să promoveze cât mai repede şi nu mai au răbdare să parcurgă toate etapele existente în procesul de evoluţie profesioanlă. Mai mult, mare parte din ei vor să îşi dezvolte abilităţi de lideri.
De asemenea, generaţia Millennials are un avantaj faţă de generaţia anterioară prin faptul că s-au născut în era internetului şi a reţelelor de socializare online.
„Accesul la mediul online le permite să fie mult mai informaţi despre companiile din piaţă, să fie mai comunicativi şi creativi decât generaţiile anterioare. În plus, cei mai mulţi dintre ei sunt deschişi la noi provocări şi îşi asumă fără rezerve implicarea în proiecte pentru care încă nu sunt pregătiţi professional”, explică Raluca Peneş, HR Coordinator, Smartree.
Generaţia Millennials are o viziune complexă asupra vieţii şi carierei. Tinerii din această categorie pun echilibrul pe primul loc. Ei vor să aibă atât timp liber, cât şi posibilitatea de a avea un job într-o companie cu ale cărei valori să se identifice, astfel încât să simtă că efortul depus are sens.
Chiar dacă salariul nu este pus pe primul loc, tinerii îşi doresc să primească sume motivante, însă vor, pe de altă parte, şi o serie de beneficii. Între acestea se numără asigurarea medicală, abonamentul a o sală de sport, zilele libere sau cardurile de reducere. Astfel, una dintre întrebările puse de tineri în cadrul interviului de recrutare se referă tocmai la acest aspect.
Hobby-urile, mai presus decât casa sau maşina
Job-ul flexibil este foarte important pentru tinerii Millennials. Ei îşi doresc să îşi poată valorifica timpul liber şi să se ocupe şi de hobby-urile lor.
„Comparativ cu generaţia X, tinerii Millennials pun mult mai mult accent pe echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională. Deşi valorile lor nu constau neapărat în achiziţionarea unei case sau a unei maşini, doresc să aloce mai mult timp familiei, hobby-urilor sau altor activităţi care ţin de dezvoltarea personală”, explică Raluca Peneş.
Există anumite domenii în care tinerii Millennials solicită la interviul de angajare un program de lucru flexibil, deoarece noţiunea de pontaj sau program fix la birou poate reprezenta pentru ei un fel de constrângere a activităţii şi, implicit, a rezultatelor. Acesta este un alt lucru care îi diferenţiază de generaţia anterioară, deoarece aceasta prefera programul fix, la birou, acceptând chiar şi ore suplimentare.
Agenţiile de recrutare se văd puse în situaţia de a se adapta noilor cerinţe şi de a înţelege dorinţele tinerilor potenţiali angajaţi.
„Recruiterii trebuie să cunoască şi să inţeleagă foarte bine profilul tinerilor Millennials – nevoile lor, dorinţa de promovare, abilităţile şi creativitatea lor. Rolul pe care HR-ul trebuie să-l aibă acum într-o companie este acela de a identifica şi implementa, împreună cu factorii decizionali, programe de dezvoltare profesională şi sisteme de beneficii care să atragă şi să motiveze această generaţie”, susţine Raluca Peneş.
Sursa: gandul.info