Francezii de la Renault au facut vineri un anunt surprinzator, care vine sa dea peste cap toate planurile anterioare privind fabrica din Romania. Directorul operational al grupului, Carlos Tavares a declarat ca Dacia nu va intra pe segmentul autovehiculelor mini cu modelul Towny/Citadine. Sa fie intoxicare media sau avem de-a face cu o "revolutie" la Mioveni?
Producatorul auto pare sa fi renuntat la ideea unei masini mici, usoara, ce urma sa fie lansata in 2014. Cel putin daca e sa luam de bune declaratiile facute de Carlos Tavares, pentru Automotive News Europe.
Chiar daca importanta segmentului mini a crescut, ca urmare a crizei economice din regiune si a interesului consumatorilor pentru autovehiculele mai mici si mai ieftine, Tavares a subliniat ca este multumit de actuala gama de produse Dacia. "Ceea ce vreau este sa evitam sa avem prea multe modele", a declarat acesta.
Directorul operational de la Renault a apreciat ca daca Dacia si-ar extinde gama de produse costurile de marketing ar deveni prea mari. "Trebuie sa comunicam brandul in loc sa ne fragmentam bugetul de marketing pentru prea multe modele. Gradul de notorietate al brandului Dacia este destul de redus", considera Tavares.
Reactia vine dupa ce presa internationala a scris, in repetate randuri, despre planurile Dacia privind constructia unui model din clasa mini menit a concura cu vehicule precum Fiat Panda sau Volkswagen Up. Cel mai recent articol publicat de revista germana Autobild si preluat de DailyBusiness.ro, afirma ca Dacia va lansa un model mini cu cinci usi cu un pret de aproximativ 5.000 euro. Masina ar urma sa fie o combinatie intre Renault Twingo si Dacia Sandero.
Modelul Towny/Citadine era gandit, initial, sa fie lansat in 2011, insa criza din piata auto a schimbat planurile. Managerii companiei credeau ca Loganul si Sandero vor mai merge la vanzari, cu mici stilizari, cel putin pana in 2014, bazandu-se pe preturile mici si pe programele de tip “Rabla”.
Modelul, ce arma sa imparta multe din piese cu Renault Twingo, avea o lungime de circa 3,5 metri si un propulsor turbo cu trei cilindri de 0,9 litri, disponibil in trei versiuni de putere: 59, 74 si 94 cai putere.
In prezent, Dacia vinde sase modele in Europa (sedanul Logan, noul Logan, MCV Lodgy minivan, utilitara Dokker, modelul Sandero si SUV-ul Duster) acestea din urma fiind cele mai vandute, cu peste 30.000 de unitati vandute in primele patru luni ale acestui an.
Schimbare de strategie?
Declaratia facuta de Tavares a luat prin surprindere pe toata lumea. Surse din piata nu exclud varianta ca anuntul privind renuntatea la proiectul Dacia Mini sa fie, in fapt, o intoxicare.
“Incearca sa isi protejeze modelul de ochii indiscreti. Au mai recurs la astfel de artificii’, spune analistul auto Razvan Marinescu. “Nu exclud insa sa fie o decizie strategica importanta care sa marcheze lansarea unui nou model mini Renault. Incearca, probabil, sa evite canibalizarea ofertei”, a mai explicat acesta.
Surse din piata spun, pe de alta parte, ca este posibil ca proiectul Daciei Mini sa fi fost contramandat dupa ce compania nu a reusit sa gaseasca resursele necesare pentru a-l produce atat de ieftin incat sa concureze cu succes in piata.
Pe de alta parte, s-ar fi pus si problema unitatii de productie. Uzina din Romania lucreaza la foc continuu. In plus, se stie de multa vreme ca Dacia pregateste lansarea unei masini de clasa superioara cu care spera sa dea lovitura.
Modelul Solenza, in 2015?
Prima “limuzina” Dacia, mult-asteptata Solenza, ar urma sa fie produsa din 2015. O masina construita pe platforma Renault Fluence, ce va imprumuta multe dintre aspectele acesteia, inclusiv motorizarile de pana la 150 cai putere si care urmeaza sa concureze direct cu Skoda Octavia. Va fi cea mai lunga Dacia din istorie, de 4,8 metri.
“Acesta este, probabil, cel mai important si, in acelasi timp, riscant proiect al Dacia. Important pentru ca va incerca sa repozitioneze Dacia dintr-o masina ieftina, intr-una cu o clasa mai sus, in genul in care nemtii au facut cu Skoda. O misiune riscanta pentru ca, pe segmentul de pret 12-15.000 euro concurenta este extrem de puternica.
Daca piata auto nu isi va reveni pana atunci, este posibil ca Dacia sa amane si aceasta lansare”, a declarat analistul Razvan Marinescu.
DailyBusiness.ro relata, anterior, legat de acest model, ca noul model va beneficia si de o gama de componente de clasa superioara, de la cutia automata, la faruri cu led-uri, bineinteles pentru variantele de echipare de top. Francezii vor aduce si noi culori, de la rosu la galben si alte culori mai deschise.
In prezent, gama Dacia se caracterizeaza prin tonurile de gri, negru, albastru si maro.
Pretul noului model ar urma sa plece de la 13.000 euro. Solenza va fi produsa in Romania la uzina de la Mioveni, dar va fi comercializata pe alte piete sub marca Renault.