Ce aduce mai multe beneficii mediului de lucru? Un birou ordonat sau unul aglomerat cu tot felul de obiecte? Daca pana acum credeam cu totii ca prima varianta e cea corecta, un nou studiu vine sa contrazica aceasta prejudecata. Vezi ce fel de persoana esti, in functie de cum arata locul in care muncesti.
Studiul realizat de cercetatorii din cadrul Universitatii din Minnesota a ajuns la concluzia ca un birou dezordonat iti va aduce mai multe beneficii la inceputul proiectului la care lucrezi, iar unul ordonat este benefic aproape de finalizarea proiectului respectiv, noteaza BusinessInsider.
Potrivit cercetarii, un mediu de lucru dezordonat incurajeaza creativitatea si ajuta la formularea de noi idei neconventionale. Pe de alta parte, un birou perfect ordonat te va ajuta sa te concentrezi pe disciplina si asteptari. Astfel ca detasarea de haos – biroul dezordonat – va avea un rol important in finalizarea proiectului.
Intr-un experiment, participantii la studiu – si ordonatii, si dezordonatii – au completat niste formulare in timpul orelor de munca de la birou. Rezultatul a aratat ca angajatii cu birouri ordonate tind sa doneze mai mult in actiunile de caritate, sa aleaga mancaruri mai sanatoase si in general sa faca alegeri mai bune, comparativ cu colegii lor dezordonati.
Se pare ca lucrul intr-o camera curata incurajeaza angajatii sa faca ceea ce se asteapta de la ei, spune Kathleen Vohs, care a condus cercetarea.
In al doilea experiment, participantilor li s-a cerut sa vina cu idei privind modul in care se poate folosi o minge de ping pong. Rezultatul a fost ca cei cu birouri dezordonate au avut mai multe idei.
Mediile aglomerate stimuleaza creativitatea, care joaca un rol major nu numai in domeniul artelor, dar si in business, au precizat autorii studiului, concluzionand ca ambele medii de lucru sunt benefice. Acestea au insa consecinte psihologice diferite.
Exista o industrie mare, care creste tot mai mult, in jurul insuflarii ordinii in cadrul mediului de lucru. Partizanii acestei idei sustin ca oamenii chiar observa ca isi imbunatatesc calitatea vietii in urma hotararii de a fi ordonati. Tot acestia argumenteaza prin cifre – castigurile anuale cresc exponential, ca o consecinta a succesului.
In contrast, multe persoane creative, de exemplu cei cu premii Noble, prefera un mediu dezordonat cand lucreaza, simtindu-se astfel in “elementul” lor, potrivit sursei citate.
Ce spune biroul despre tine: Legatura dintre dezordine si creativitate
Sursa: Daily Business