Cele mai eficiente campanii de publicitate pe mobil

Numărul utilizatorilor de dispozitive mobile este în continuă creștere la nivel global. Telefoanele mobile și tabletele nu mai sunt folosite doar pentru a comunica, ci încep să reprezinte modalitatea cea mai rapidă de acces la piața de produse și magazine online. România este pe primele locuri în Europa Centrală și de Est în privința eficienței publicității pe mobil livrată prin tehnologia retargetării în timp real.

RTB House, companie care livrează servicii de conversie pentru branduri din întreaga lume, a studiat eficiența reclamelor pe mobil și factorii care definesc reclama perfectă pentru acest tip de dispozitiv. A analizat campanii realizate pentru clienții din aproape 40 de țări, concentrându-se pe caracteristici specifice, cum ar fi dimensiunea reclamei si numărul de oferte prezentate.

„Consumatorii din ziua de azi se îndreaptă tot mai mult spre mobil atunci când au de căutat sau cumpărat ceva. Și când vine vorba de publicitate pe mobil lucrurile sunt pozitive, am putut observa că media CTR, adică relația dintre numărul total de click-uri și afișările reclamei, este superioară pe telefonul mobil, 0,84%, și pe tablete, 0,87%, comparativ cu 0.73% pe desktop. Prin folosirea tehnologiilor avansate, care permit personalizarea mesajului și promovarea acelor produse de care consumatorii sunt interesați putem spori considerabil potențialul ca oamenii să remarce anunțul și să decidă achiziționarea lui”, a declarat Cătălin Emilian, director regional România & Bulgaria, RTB House.

România, pe locul II la eficiența reclamelor pe mobil

Raportat la țările din zonă, utilizatorii din România sunt printre cei mai receptivi la publicitatea pe mobil. România ocupă locul 2 într-un clasament pe baza ratei de click pe telefonul mobil cu 1,01%, comparativ cu Cehia 0,93%, Polonia 0,85%, Rusia 0,8%, Ucraina 0,73% și Grecia 0,52%.

Lider detașat la acest capitol este Turcia, cu CTR de 1,44% la mobil.

Care sunt cele mai eficiente campanii pe mobil

Atunci când vine vorba despre numărul de oferte, campaniile pe mobil s-au dovedit a fi mai eficiente în cazul prezentării mai multor oferte. Bannerele cu 12 produse afișate au înregistrat o rata de click mai mare decât cele cu șase, respectiv trei produse, cu 19%, respectiv 39% mai mare.

Varietatea produselor prezentate este mai mare și se explică astfel de ce reclamele respective au atins o medie CTR de 1,4% pe telefoanele mobile și 1,3% pe tablete. Dimensiunile reclamei contează foarte mult, iar RTB House a analizat trei dintre cele mai utilizate: 300x250, 320x100 și 320x50.

Cel mai performant este bannerul în format de 300x250, care a avut rezultate cu 186%, respectiv 133% mai bune decât celelalte, în cazul reclamelor mobile. Însă acest rezultat era de așteptat, întrucât bannerele de dimensiuni mai mari captează atenția mai repede decât cele de dimensiuni mici.

„Este clar că zona mobilă devine parte integrată din viața noastră, din ce în ce mai mult, iar specialiștii trebuie să devină cât mai flexibili pentru a profita de oportunitatea dată de zona de publicitate. Utilizatorul trebuie găsit acolo unde petrece el cel mai mult timp și trebuie targetat cu mesaje interesante pentru el, care să capteze atenția și să îl facă să interactioneze cu site-ul. În orice caz, nu este suficient ca reclamele pe mobil să fie gândite ca modalități individuale de promovare. Ele trebuie să fie parte integrată într-o strategie de marketing“, a concluzionat Cătălin Emilian.