CNADNR reziliaza contractul cu Romstrade, care nu a incheiat lucrarile la Transalpina

CNADNR reziliaza contractul cu Romstrade, care nu a incheiat lucrarile la Transalpina

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania va rezilia contractul cu firma Romstrade, care nu a incheiat anul acesta lucrarile la soseaua Transalpina, a declarat, duminica, directorul general al CNADNR Narcis Neaga.

Seful CNADNR a vizitat, sambata si duminica, trei santiere la drumuri aflate in lucru in judetul Gorj, unul dintre acestea fiind cel de la Transalpina, conform Mediafax.

Neaga afirma ca a putut constata la fata locului neindeplinirea obligatiilor contractuale pe care firma Romstrade le avea pentru a finaliza anul acesta lucrarile de construire a soselei Transalpina, cea mai inalta sosea din tara, care porneste din judetul Gorj, din localitatea Bumbesti Pitic, trece prin judetele Hunedoara, Valcea si Sibiu, si ajunge pana la Sebes, in Alba.

"Sunt doua motive pentru care vom trece la rezilierea contractului cu cei de la Romstrade. Primul ar fi acela ca nu si-au indeplinit obligatiile contractuale pe care le aveau, iar cel de-al doilea este dat de faptul ca firma a intrat in faliment", afirma Neaga.

Seful CNADNR doreste ca in perioada sezonului rece compania pe care o conduce sa reuseasca sa desemneze un nou constructor care sa execute restul lucrarilor la Transalpina in cursul urmatorului sezon cald.

Prefectul de Alba, Gheorghe Feneser, a atras atentia, in luna iulie, ca nefinalizarea reabilitarii Transalpinei, in conditiile in care lucrarile au fost abandonate odata cu intrarea firmei Romstrade in insolventa, va duce la degradarea accentuata a drumului.

La patru ani de la demararea lucrarilor pe cei 148 de kilometri dintre Sebes, judetul Alba, si Bengesti, judetul Gorj, investitia nu este finalizata, valoarea acesteia fiind de 1,3 miliarde de lei. In mai anul trecut, ministrul Transporturilor din acea vreme, Ovidiu Silaghi, declara, la Alba Iulia, ca lucrarile au fost executate in procent de 81,5% si ca receptia era programata pentru luna septembrie 2012.

Transalpina strabate o zona cu un potential turistic deosebit. Soseaua ajunge la o altitudine record de 2.107 metri, pe Varful Papusa, si are o lungime de 148 de kilometri, proiectul de modernizare depasind in dimensiuni, dificultate de executie si pret Transfagarasanul. Se pare ca drumul a fost construit in timpul romanilor, avand o importanta strategica, si a fost modernizat in perioada interbelica, de catre Carol al II-lea, fiind cunoscut si ca "Drumul Regelui".