Nici nu a apucat lumea să înţeleagă prea bine ce înseamnă cloud-computingul, că a şi devenit aproape gratuit. Stocarea fişierelor pe internet în aşa-numiţii "nori" de date a ajuns să coste doar câţiva dolari pe lună în cazul cantităţilor mari de informaţii. Iar dacă ai documente mici, fotografii de exemplu, nu îţi cere nimeni bani pentru stocarea lor. Monopolurile sunt cele care au dus preţurile în jos. Marile companii, precum Microsoft, Google şi Amazon îşi folosesc resursele uriaşe ca să ofere servicii ieftine şi, în acelaşi timp, ca să îşi scoată din joc micii competitori.
Microsoft a lansat de curând un serviciu prin care clienţii vor putea stoca pe internet cantităţi nelimitate de informaţii. Pentru doar şapte dolari pe lună. Cine beneficiază de o asemenea ofertă? Companiile, care lucrează date multe şi fişiere mari, a căror stocare pe propriile calculatoare ar fi mai costisitoare decât trimiterea lor în cloud. Cine pierde din cauza unei asemenea oferte? Micile companii care fac acelaşi lucru pe care îl face şi Microsoft şi care nu pot concura cu tarifele tot mai mici de stocare ale giganţilor IT.
Dropbox şi Google au în acest moment tarife ceva mai mari decât Microsoft, dar, la presiunea pieţei, vor anunţa în mod sigur la rândul lor stocare nelimitată de fişiere şi tarife în scădere.
Spre deosebire de micile companii, Microsft, Google sau Amazon îşi permit să ofere stocare foarte ieftină pe internet. Pentru că au infrastructura necesară. Servere mari şi puternice pe care micile companii nu şi le-ar permite niciodată.
În acest moment, concurenţa din acest sector al serviciilor de stocare a fişierelor în cloud se desfăşoară pe două niveluri. Pe deoparte este concurenţa între giganţii IT şi micile companii, în urma căreia micile companii vor fi, cel mai probabil băgate în faliment. Pe de altă parte marile companii concurează şi între ele, ceea ce înseamnă tarife mici pentru clienţi şi, în cele din urmă s-ar putea ajunge la servicii gratuite.
Şi totuşi, nimic nu este cu adevărat gratuit şi, nu este exclus ca giganţii IT să găsească o soluţie prin care să includă publicitatea în cloud aşa cum a fost inclusă şi într-unele servicii de mail.