Cum alegi soluția potrivită pentru rezolvarea problemelor de reputație online

Reputația online construită în ani de muncă se poate destrăma în câteva minute. E suficient să apară un subiect negativ cu referire la activitatea ta, care să atragă imediat atenția clienților, partenerilor sau potențialilor colaboratori. Cu cât un rezultat negativ este mai popular, cu atât va deveni mai vizibil. În acest fel, rezultatele devin permanente și greu de înlăturat, cu efecte pe termen lung: riști să pierzi nu doar încrederea oamenilor, ci și câștiguri importante.

Amploarea cu care poate crește o criză de imagine este dependentă de felul în care gestionezi situația. Acest proces nu este ușor, fiind nevoie de eforturi susținute, pe o perioadă nedeterminată. Însă există agenții specializate în management-ul reputației online, care te ajută să găsești o soluție eficientă pentru înlăturarea rezultatelor negative și redobândirea controlului.

Care sunt criteriile în alegerea agenției potrivite pentru management-ul reputației online?

Serviciile de Online Reputation Management oferite de majoritatea furnizorilor sunt similare:
- optimizare SEO și management-ul resurselor existente;
- social media management si cresterea engagement-ului;
- monitorizarea blogurilor, a forumurilor de discutii si a site-urilor, in general;  

Cu toate acestea, criteriile pe care e bine să le ai în vedere țin de capacitatea agenției de a gestiona corect problema ta de reputație. Pe lângă experiența acumulată de-a lungul timpului și serviciile dezvoltate de agenție, la fel de important este să definiți problema și să stabiliți împreună strategia pe care tu sau compania ta o veți aplica.

Iata cateva sfaturi de la reprezentantii agentiei digitale DWF pentru alegerea unui serviciu de Online Reputation Management, pe care sa le aveti in vedere cand acordati incredere unui furnizor de acest fel de servicii:

Experiența în rezolvarea problemelor de reputație

Dacă ai încercat să aplici tactici de SEO sau măsuri legale pe cont propriu și te-ai simțit copleșit, atunci ai nevoie de specialiști cu experiență în ORM, care cunosc fiecare procedură și cum poate fi aplicată eficient pentru recăpătarea reputației în online.

Dacă vrei să verifici capacitatea unei agenții de a-ți rezolva problema, caută sau cere studii de caz recente, urmarește indicatorii care dovedesc succesul campaniei aplicate. Cu cât soliciți mai repede serviciile unei agenții, cu atât reușești să atenuezi efectele reputației negative înainte să devină ireversibile.

Definirea problemei

Știi că ai rezultate negative în Google, însă știi care sunt sintagmele care generează aceste rezultate? Vrei să îmbunătățești rezultatele generate de Google și în altă țară? Problema de reputație e extinsă în social media și ai nevoie de ajutor în gestionarea profilelor tale?

În momentul în care aplezi la o agenție, știi deja că te confrunți cu o problemă, însă definirea ei e esențială în stabilirea pașilor următori. De aceea, trebuie să găsești răspunsul la toate aceste întrebări și să identifici alături de agenție toate sursele care au impact negativ asupra reputației tale.

Stabilirea strategiei

Dacă specialistul din agenție te-a ajutat să definești corect problema cu care te confrunți, însemană că aveți un punct corect de plecare pentru realizarea strategiei. Pornind de la problemă, veți stabili obiectivele pe care trebuie să le atingi, având la bază o strategie coerentă și eficientă cuprinde mai multe laturi: Comunicare, Search Engine Optimisation, Social Media, Digital PR și Legal.  

Chiar dacă unele puncte îți pot fi neclare, e important să înțelegi clar și complet fiecare aspect din strategia pe care o vei folosi. Pentru unii e important doar rezultatul campaniei de ORM, însă o strategie cu acțiuni ilegale sau imorale poate contribui la reputația negativă.

Specialistul din agenție trebuie să îți răspundă prompt și sincer la orice întrebare legată de tacticile folosite. Serviciile și tehnologiile utilizate pentru ORM Îți poți da seama de profesionalismul unei agenții de ORM în funcție de metodologiile pe care le folosesc, capacitatea de a oferi o strategie coerentă și chiar de a dezvolta propriile tehnologii de monitorizare și raportare.

O strategie bine realizată își pierde valoarea dacă tu nu poți urmări evoluția campaniei, dacă monitorizarea online nu este completă și dacă în raportul campaniei nu sunt exprimați clar indicatorii de performanță. Menținerea unei bune reputații este un proces de durată, așa că asigură-te că agenția îți poate oferi sprijin pe durata întregii campanii.  

Timpul pe care îl investești încercând să rezolvi singur problemele de reputație s-ar putea să te coste mai mult decât dacă ai apela direct la o agenție experta în management-ul reputației online. În schimb, odată ce ai stabilit strategia, agenția aleasă de tine va aplica imediat soluția eficientă pentru înlăturarea rezultatelor negative și recâștigarea controlului.