Tentatia de a oferi discounturi sau oferte promotionale care sa atraga atentia consumatorilor este extrem de mare pentru orice departament de marketing, insa astfel de decizii trebuie sa aiba o corespondenta bine gandita in procesele care deservesc clientii.
Nimeni nu este dispus sa astepte livrarea unui produs doar pentru ca tu spui ca sunt prea multe comenzi sau sa astepte un timp dublu pentru un serviciu platit doar pentru ca tu ai aruncat in piata oferte extraordinare.
Daca atragi un volum dublu de clienti si mentii resursele slab dimensionate, te alegi cu o cantitate mare de reclamatii, nemultumiri si implicit, o imagine prosta care genereaza costuri infinit mai mari decat beneficiile din dreptul cresterii volumului de vanzari.
Suplimentarea rapida a numarului de angajati este destul de dificila pentru un departament de HR, insa poti apela la solutii temporare cu ajutorul unor firme specializate in leasing de personal.
Practic, poti apela la persoane pre-selectate, cu abilitati demonstrate si chiar cu experienta in domeniul tau de activitate ce isi pun la dispozitie serviciile pe perioade limitate de timp. Pentru angajator este o solutie ideala atat din punct de vedere al acoperirii nevoilor de personal cat si din punct de vedere legislativ. Responsabilitatea fata de angajat este limitata, doar pe perioada contractuala. Pe de alta parte, costurile de recrutare sunt minime prin transmiterea unei cereri clare firmei de leasing de personal care raspunde cu o lista de persoane ce corespund criteriilor mentionate si mai ales, sunt dispuse sa lucreze pe perioade limitate de timp.
O astfel de practica este perfect legala si reglementata prin Codul Muncii, cu conditia sa apelezi la o firma de leasing de personal autorizata de Ministerul Muncii.
De la munca necalificata la operatiuni ce necesita un nivel complex de cunostinte, inclusiv in zona IT sau zona financiar bancara, firmele de leasing de personal au, in general, o baza de date generoasa de persoane interesate de astfel de oportunitati.
Apeland la acest tip de servicii, o companie ce previzioneaza varfuri de vanzari sau interactiuni cu clienti, pot sa ofere servicii la acelasi nivel de calitate. Nevoia de personal suplimentar se poate resimti pe toate etapele procesului de deservire a clientului, de la partea de productie pana la partea de suport post vanzare. Daca multi antreprenori se concentreaza pentru a raspunde unui volum mare de vanzari, sunt ignorate de multe ori efectele pe termen lung ce inseamna o crestere a nevoilor pe partea de customer support, service sau mentenanta.
Planificarea ofertelor, trebuie, asadar sa tina cont nu doar de dorinta de a avea o vizibilitate cat mai buna in piata si un boom de vanzari ci si de capacitatea de deservire a clientilor, iar serviciile de leasing de personal pot fi solutia care sa ofere raspunsul dorit pentru cresterea nivelului de satisfactie al clientului, indiferent de ritmul de crestere al vanzarilor.