Unitatile hoteliere, de la vilele ce se mandresc cu cateva margarete pana la hotelurile de 5 stele, incearca sa isi impresioneze clientii cu diverse facilitati: de la Wi-Fi gratuit si gratar in curte, la intrare gratuita la piscina sau transport de la aeroport. Este oare de ajuns?
Sunt numeroase unitati hoteliere care omit esentialul: un turist, fie el intr-un concediu prelungit sau intr-o calatorie de afaceri, va petrece cea mai mare parte a timpului din hotel, in pat. In restul sederii sale, acesta va incerca sa viziteze cat mai multe din orasul in care se cazeaza, sa descopere bucataria locala, sa se bucure de clima sau de frumusetile naturii ori este nevoit sa isi petreaca mare parte din timp in intalniri de afaceri. Cand se intoarce in camera de hotel, vrea sa se odihneasca bine. Un pat cat mai mare, saltele cat mai confortabile, perne cat mai moi si lenjerie cat mai fina, sunt punctele centrale in jurul caruia un hotelier trebuie sa adauge restul elementelor de atractie, fie ca vorbim de designul interior sau serviciile de calitate ce sunt oferite in holul hotelului.
Cu siguranta ca, oricat de atent este majordomul de la intrare pana la iesirea din hotel, un pat incomod sau care scartaie toata noaptea va insemna o ultima rezervare facuta de client in unitatea respectiva.
Sunt hotelieri care testeaza la propriu, fiecare camera petrecand cateva ore de somn sau o noapte intreaga pe oricare din tipurile de pat de care hotelul dispune. Alte hoteluri achizitioneaza tipuri diferite de saltele, mai dure sau mai moi oferind clientilor posibilitatea de a alege, nu in functie de vederea catre nord sau catre sud ci de preferintele pentru un tip de pat sau altul. Grija pentru somnul clientilor nu este niciodata prea exagerata.
Studii facute de industria hoteliera arata faptul ca turistii mentioneaza patul ca fiind unul dintre elementele cele mai importante in aprecierea locului in care au fost cazati.
Chiar daca ai o vila cu cateva camere si servicii categorisite ca fiind de doua sau trei stele ori margarete, iti poti impresiona placut clientii si chiar ii poti loializa, acordand mai multa importanta si investind in paturi si saltele de calitate. Faptul ca nu ai plasma sau radio in baie ori faptul ca nu ai sala de fitness ori terasa, poate sa fie trecut cu vederea daca dimineata, clientul tau se trezeste dupa un somn bun, de care, poate ca nici acasa nu a avut parte.