Otelul este o componenta esentiala in viata noastra de zi cu zi si fara ea, casele noastre, masinile si alte structuri, cum ar fi podurile ar arata foarte diferit sau nu ar exista deloc, in unele cazuri.
Masinile
Conform statisticilor, sectorul auto reprezinta aproximativ 12% din consumul total de otel la nivel mondial. Din 1918, otelul este materialul preferat pentru fabricarea de automobile, reprezentand aproximativ 60% din greutatea unui automobil mediu. Dar acest lucru este posibil sa se schimbe, deoarece producatorii auto doresc sa respecte reglementarile stricte impuse privind emisiile produse de automobile si eficienta consumului de combustibil. Urmand acest trend ponderea otelului in productia de automobile este probabil sa scada.
Astfel a aparut o concurenta in crestere din partea aluminiului si a altor materiale, deoarece producatorii de automobile cauta sa reduca greutatea vehiculelor lor, pentru a se conforma acestor reglementari. Totusi otelul ramane cu aproximativ 35% mai ieftin decat aluminiul.
Otelul de inalta rezistenta a adus imbunatatiri in productia auto, fiind posibila realizarea unor componente mai subtiri si mai usoare fara a fi afectata siguranta automobilului.
Masinile produse astazi sunt realizate dintr-un otel mai rezistent, dar cu 25% mai usor in greutate.
Podurile
83.000 tone de otel au fost necesare pentru a construi podul Goden Gate, din San Francisco. Cu tehnologia avansata existenta astazi pentru acelasi pod s-ar utiliza doar jumatate din cantitatea initiala de otel.
Podurile realizate pe structura din otel sunt adaptabile si pot fi usor modificate. Ele pot fi extinse pentru a construi benzi suplimentare de trafic si consolidate pentru a transporta incarcaturi de trafic mai grele.
In constructia unui pod sunt utilizate table, platbenzi, profile, tevi patrate si rectangulare.
Otelul S355 este predominant folosit in podurile autostrada, deoarece ofera un echilibru optim intre rigiditate si rezistenta. Iar otelul S275 este adesea folosit pe poduri de cale ferata, unde design-ul necesita mai degraba rigiditate, decat rezistenta.
Semnele de circulatie
Tevile rotunde din otel sunt utilizate pentru a realiza structura pentru semnele de circulatie, deoarece acestea ofera:
- o buna rezistenta la incovoiere in jurul axei
- sectiuni eficiente pentru sarcinile de compresiune
- o buna rezistenta la torsiune