Consumatorii sunt constienți de faptul că mâncarea de tip fast food nu este una sănătoasă, însă experiența gustului îi face să își asume orice risc, potrivit unui studiu realizat de Exact Cercetare si Consultanta.
"Aceștia nu se atașează însă emoțional de brandurile de fast food, comunicarea fiind axată cu preponderență pe promoții și produse și mai puțin pe valorile brandurilor”, declară Irina Rainer, coordonatorul studiului.
Pe lângă gustul și rețetele unice ale produselor, clienții fast food-urilor apreciază rapiditatea de preparare și servire, prețul practicat, varietatea, posibilitatea achiziționării unui meniu complet și locațiile bine poziționate. Consumatorii mai aleg fast food-urile pentru designul modern al restaurantelor, amabilitatea angajaților, internetul gratuit, atmosfera plăcuta și existența jucăriilor la meniurile destinate celor mici.
Atunci când se orientează spre un anumit restaurant fast food, cel mai important lucru de care clienții țin cont este poziționarea acestuia. Cel mai mult îi bucură pe consumatori existența acestora în mall-uri și centre comerciale, fiind cea mai la îndemână opțiune după o repriză obositoare de cumpărături.
Cuvântul copiilor joacă de asemenea un rol important în cazul familiilor, masa la un restaurant de tip fast food fiind percepută drept recompensă, atât prin prisma faptului că cei mici pot mânca ceea ce le place mai mult, cât și datorită jucăriei incluse în meniu. Varietatea meniurilor face ca restaurantele de tip fast food să reprezinte o opțiune pentru majoritatea categoriilor de public. De asemenea, ofertele existente într-un anumit interval de timp reprezintă alte criterii pentru care consumatorii optează pentru acest tip de mâncare.
Când se duc românii la restaurantele de tip fast food?
▪ Când nu au mâncare acasă și nici dispoziția necesară pentru gătit. Restaurantele de tip fast food reprezintă în această situație alternativa cea mai rapidă pentru o masă gustoasă
▪ După cumpărături, când sunt obosiți și au nevoie să-și potolească foamea sau să se relaxeze
▪ În pauza de prânz, când simt nevoia unei mese gustoase, la un preț accesibil
▪ Când vor să mănânce ceva bun și să se simtă bine alături de familie
▪ Când se întâlnesc cu prietenii și au nevoie de o locație la îndemână Spre deosebire de fast-food-uri, restaurantele de tip CDR (Casual Dining Restaurants) sunt preferate mai degrabă pentru discuțiile de afaceri, întâlnirile cu prietenii, celebrarea unor ocazii speciale sau întâlnirile în doi.
Această a doua categorie de restaurante este apreciată pentru mâncarea de calitate, ingredientele proaspete și ambientul elegant.
“Dacă în alegerea restaurantelor de tip fast-food primează gustul preparatelor și rapiditatea serviciilor, în cazul restaurantelor de tip CDR, clienții consideră importantă popularitatea brandului, experiența și vechimea acestuia pe piață”, afirmă Irina Rainer, Qualitative Research Manager în cadrul Exact Cercetare și Consultanță.
Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare și Consultanță prin intermediul a 4 Mini Focus Grupuri, la care au participat femei și bărbați, cu vârsta cuprinsă între 20 și 35 de ani. Mini Focus Grupurile au avut loc în București, în intervalul 3-7 august 2015.
De ce aleg consumatorii români restaurantele de tip fast-food
Sursa: DailyBusiness.ro