Multi angajati evita sa spuna lucrurilor pe nume, atunci cand acestea reprezinta un subiect sensibil pentru sefii lor. Sinceritatea te poate ajuta insa mai mult in cariera decat o atitudine umila, prin care aprobi tot ce spun superiorii, chiar daca stii ca nu au dreptate.
Bill Marriott, presedintele executiv al boardului Marriott International, povesteste intr-o postare pe LinkedIn cum un manager i-a castigat aprecierea, dupa ce a avut curajul sa spuna ceea ce gandeste cu adevarat.
"Cu multi ani in urma, cativa directori executivi ai Marriott International ma asteptau in sala de sedinte pentru a ma informa cu privire la evolutia proiectului unui hotel de care eu eram foarte incantat. Cei din grup isi omorau timpul vorbind despre cat de proasta este ideea mea, dar cand am intrat in camera si i-am intrebat plin de entuziasm "cum merge proiectul meu?", acestia au avut reactii pozitive", isi aminteste Bill Marriott.
In acel moment, a facut o pauza pentru a se gandi la ceea ce i-a spus tanarul angajat si apoi i-a raspuns: "Stii ceva? Ai absoluta dreptate. Renuntati la proiect!".
Prin aceasta poveste Bill Marriott vrea sa sublinieze doua aspecte: unul - cei mai mult oameni evita sa spuna lucruri negative, iar doi - exista totusi cateva persoane dispuse sa spuna adevarul, chiar daca acesta doare.
"Indiferent de pozitia pe care o ai intr-o companie, nu ar trebui sa-ti fie teama sa spui ceea ce gandesti cu adevarat. Daca cei din companie nu apreciaza sinceritatea, atunci nu este tocmai locul de munca potrivit pentru tine", conchide seful lantului hotelier.