Atunci cand un client va datoreaza bani, relatia profesionala dintre dumneavoastra si acesta se poate deteriora, din cauza tensiunilor care apar. Vezi ce metode alternative exista pentru solutionarea acestor dispute.
Recuperarea creantelor prin mediere reprezinta una dintre solutii, deoarece are o abordare mai prietenoasa si va permite sa pastrati clientul si pentru tranzactii viitoare, potrivit Decalex Legal Solutions.
"Putem diferentia doua categorii de debitori: cei care doresc sa plateasca, dar au dificultati financiare reale, si cei care au fondurile suficiente pentru a-si stinge datoria, dar refuza sa achite in termenii agreati. Prin mediere, in timpul evaluarilor initiale, putem stabili rapid in ce categorie putem include debitorul si astfel consiliem clientii cu privire la cea mai buna abordare de recuperare a creantelor, in conformitate cu aceste constatari", mentioneaza Cristian Deca, Mediator in cadrul Decalex Legal Solutions.
Pentru a intelege cum lucreaza un mediator in cazurile de recuperare creante si la ce trebuie sa va asteptati, expertii Decalex fac referire la urmatorii pasi:
- Colecteaza date si detalii despre circumstantele in care s-au creat debitele;
- Lucreaza in concordanta cu regulamentele interioare ale clientilor si contractele emise de acestia;
- Poarta discutii cu debitorii, pentru a a intelege situatia lor financiara;
- Realizeaza un raport complet in baza informatiilor colectate;
- Ofera recomandari cu privire la cele mai bune solutii;
- Ia masuri pentru a evita litigiile costisitoare;
- Ofera alternative pentru gestionarea creantelor;
- Incheie acorduri intre clienti si debitori, care sa pastreze relatia profesionala dintre acestia si debitele sa fie stinse.
Medierea este un proces voluntar si poate avea loc numai in cazul in care ambele parti sunt de acord. Beneficiile majore ale medierii sunt rapiditatea de solutionare, stresul redus, pastrarea focusului pe cresterea afacerii, costurile mult mai reduse decat in cazul litigiilor solutionate la tribunal.