Increderea este un atribut care se castiga. Nu vine la pachet si nici nu se construieste peste noapte. Necesita timp. A dobandi incredere intr-un sistem IT e ca intr-o relatie, in care fiecare il ajuta pe celalalt sa mearga inainte, oferind sfaturi si simplificandu-si reciproc viata. Vezi cum poate un specialist in software sa convinga persoanele sau companiile care nu au cunostinte de IT sa incerce un sistem Cloud.
Intr-un editorial prezentat mai jos, Haris Zachariades (foto), CEO Softone Romania, incearca sa arate, pe intelesul tuturor, care sunt beneficiile solutiilor si serviciilor Cloud:
Un specialist IT are incredere intr-o solutie informatica performanta asa cum un om de business are incredere intr-o tranzactie de succes. Fiecare este o autoritate in domeniul sau de expertiza, poate face comparatii valide, comentarii pertinente cu privire la ce este demn de incredere, cum se cuantifica accidentele sau beneficiile, cine este cine, ce se intampla si cand. Partea mai dificila este sa ii convingi pe fiecare de specialitatea celuilalt.
Intrebarea care se pune este urmatoarea: cum poate un specialist in software sa convinga persoanele sau companiile care nu au cunostinte de IT sa incerce un sistem Cloud?
Serviciile de Cloud au devenit in timp o parte integranta a activitatilor de business, iar in prezent societatea se apropie de o epoca in care toate informatiile sunt stocate in Cloud. Intre 2010 si 2012, la nivel international, rata de implementare a acestor servicii s-a dublat, numai compania noastra mama inregistrand o crestere de 300% a numarului de instalari in Cloud in primele cinci luni din 2014.
Increderea este un atribut care se castiga. Nu vine la pachet si nici nu se construieste peste noapte. Necesita timp. A dobandi incredere intr-un sistem IT e ca intr-o relatie, in care fiecare il ajuta pe celalalt sa mearga inainte, oferind sfaturi si simplificandu-si reciproc viata.
Ulterior vine si ziua cand realizezi ca sistemul Cloud ti-a castigat increderea, cand deja ai stocat cantitati considerabile de informatii fara de care afacerea ta nu poate rezista, cand iti deservesti clientii mult mai eficient, cand baza de date se diversifica de la o zi la alta si reusesti sa rezolvi orice fel de criza inainte sa devina o criza cu adevarat.
Stocarea in Cloud ofera numeroase beneficii, precum eficientizarea timpului si implicit a costurilor.
Functioneaza, de asemenea, ca un numitor comun pentru afacerile de pretutindeni. Serviciile se bazeaza pe invatarea colectiva si aportul tuturor, iar noii utilizatori sunt imediat expusi proceselor, formulelor si interfetelor care au fost testate anterior si au dovedit ca pot livra cele mai bune rezultate in afaceri. Cloud functioneaza, asadar, ca o retea de scoli de afaceri.
Pe masura ce lumea noastra devine tot mai conectata la digital, companiile constientizeaza si apreciaza valoarea unui software oferit ca si serviciu – Software as a Service (SaaS). Solutiile de business in Cloud asigura accesul oricand si de oriunde la datele companiei, prin intermediul unui dispozitiv mobil care are conexiune la Internet. Managerii pot ramane conectati la proiecte si isi pot aduce contributia in orice moment.
Mai mult decat atat, in cazuri de forta majora, companiile care lucreaza in Cloud nu au nevoie de sisteme de recuperare sau tehnici de management al dezastrelor. Furnizorii de Cloud gestioneaza numeroase situatii de acest fel si o fac foarte repede. Propriu-zis, companiile care au un sistem Cloud isi pot rezolva problemele de patru ori mai repede decat cele care nu au. Acesta este unul dintre numeroasele aspecte stipulate in Acordul privind Nivelul Serviciilor (Service Level Agreement – SLA), pe care toti furnizorii de Cloud trebuie sa il incheie cu clientii lor.
Acordul este un document care defineste relatia dintre clientii si furnizorii de solutii IT si asigura 5 nivele de securitate in Cloud: securitatea accesului la server, securitatea accesului la internet, securitatea accesului la baza de date, confidentialitatea datelor si securitatea accesului la programe.
Pe langa acestea, SLA include definirea serviciilor, managementul performantei, mangementul problemelor, obligatiile si responsabilitatile clientului, garantie si remediere, recuperarea in cazul unor dezastre naturale si continuitatea afacerii. In plus, Acordul SLA contine detalii cu privire la politicile de securitate, metode si implementari.
Un alt beneficiu al Cloud este imbunatatirea eficientei; serviciile sunt implementate rapid si pot fi utilizate in doar cateva minute si nu dupa mai multe saptamani sau luni, cat dureaza in mod traditional.
De asemenea, devine din ce in ce mai usor sa ai abordari inovatoare in business, datorita serviciilor deja disponibile in Cloud. Folosirea sau combinarea acestor servicii pot genera noi modele de business, noi valori si noi surse de venit.
Totodata, Cloud permite si sustine servicii standardizate, care diminueaza semnificativ problemele de sistem si alte posibile defecte. Acest lucru fluidizeaza afacerile si eficientizeaza timpul operational, mentinand accentul pe lucrurile cu adevarat importante.
Avantajele utilizarii unui sistem Cloud sunt numeroase si au fost dezbatute de numeroase ori de-a lungul timpului, insa, asa cum am precizat mai devreme, este vorba despre o relatie de lunga durata, bazata pe incredere. Cel mai probabil, insa, daca alegi sa mergi pe acest drum, ajungi foarte repede sa ii cunosti beneficiile.
Si acum ca am ajuns la finalul acestui editorial, gandeste-te pentru un moment, in cazul in care nu folosesti deja solutiile Cloud, chiar si printr-o adresa de e-mail, cum ar arata viata ta fara acest serviciu. Cu siguranta ai facut deja primul pas. Pentru urmatorii, iti dam intanire in Cloud.
Haris Zachariades conduce SoftOne Romania din pozitia de General Manager, avand mai mult de 30 de ani experienta in domeniul solutiilor software pentru afaceri si servicii IT, analiza proceselor de business, planificare strategica si management, precum si dezvoltarea afacerilor internationale.