De la ASE la succes în agricultură de nișă. Cum a reușit Ionel Burtea

De la ASE la succes în agricultură de nișă. Cum a reușit Ionel Burtea De la ASE la succes în agricultură de nișă. Cum a reușit Ionel Burtea

Ionel Burtea nu știa nimic despre agricultură până când și-a pornit afacerea. Astăzi vinde vin de mure în marile lanțuri din retail sub brandul Abund Berry.

Am discutat cu Ionel la emisiunea “Ziua Zero” despre evoluția afacerii sale și cum a pornit cu un hectar de fructe de pădure, iar acum se dezvoltă și în direcția producerii și distribuției de miere de albine sau suc de cătină. A început fără să știe nimic despre agricultură și a investit înainte să scoată profit.

“În 2015 am plantat primul hectar. Am găsit nișa aceasta de fructe de pădure văzând că nu există plantații mari în România. Singurele plantații mari erau ale companiilor străine, dar nu pentru piața din România. Până acum doar se exporta din România.”, spune Ionel Burtea fondatorul Abund Berry și Melarium.

A cumpărat terenul și a investit 10.000 de euro în material săditor și utilități. Spune că, în total, investiția inițială nu a trecut de 20.000 de euro. Plus că a făcut-o pentru a testa piața, una pe care nu erau foarte mulți competitori locali. “În 2015 am plantat primul hectar. Am găsit nișa aceasta de fructe de pădure văzând că nu există plantații mari în România. Singurele plantații mari erau ale companiilor străine, dar nu pentru piața din România. Până acum doar se exporta din România.”, explică Burtea.

De la ASE la agricultură

“Vin din zona economică, am terminat ASE. Am copilărit la țară, știam ce înseamnă agricultura din văzut, puțin din făcut. Am văzut potențialul în primul rând. Am identificat un domeniu unde nu exista concurență locală, vrem să facem un brand puternic și am început timid să vedem dacă merge.”, explică Ionel începutul său în acest domeniu.

“Am început pentru a satisface cererea din piața națională, ulterior ne-am gândit și la export. Am început în 2016 prin Carrefour în Târgu Jiu, anul trecut, în 2017 am livrat și în București, iar acum dorim să intrăm în mai multe lanțuri de retail, pentru a satisface cererea de producție proprie din România.”, spune Burtea.

Sursa: Start-up