Utilizatorii serviciilor de telefonie, internet sau televiziune au dreptul sa solicite facturi detaliate pentru a vedea modul in care au fost tarifate serviciile folosite, indiferent daca detin un abonament sau folosesc o cartela preplatita.
De obicei, operatorii emit automat o factura nedetaliata. In schimb, facturile detaliate sunt emise doar la cererea utilizatorilor fie pe hartie (de regula contra cost), fie prin e-mail (gratuit). Facturile detaliate din conturile online sunt emise gratuit.
Ce trebuie sa contina factura detaliata
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a impus furnizorilor obligatia de a include anumite informatii in cadrul facturilor detaliate, pentru toate cele trei categorii de servicii - telefonie, internet sau televiziune, precum:
- perioada de tarifare;
- tariful lunar perceput pentru abonament si tariful pentru traficul suplimentar, daca este cazul;
- tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, daca este cazul;
- tarifele percepute pentru inchiriere/furnizare echipamente, daca este cazul;
- alte servicii furnizate si tarifele aferente acestora, daca este cazul; ü gratuitatile/reducerile tarifare de care utilizatorul a beneficiat, daca este cazul;
- suma totala tarifata, inclusiv TVA;
- un numar de telefon la care utilizatorul poate solicita informatii suplimentare referitoare la factura detaliata;
- cursul de schimb valutar aplicat, daca este cazul;
Informatiile specifice pe care trebuie sa le includa factura detaliata pentru fiecare tip de serviciu – telefonie, internet, televiziune – sunt disponibile in InfoCentrul ANCOM.
Bine de stiut
· In general, serviciul cost control pus la dispozitia utilizatorilor de operatori are caracter orientativ.
· Neprimirea facturii nu ii exonereaza pe utilizatori de plata acesteia.
· Neachitarea facturii in termenul scadent poate conduce la plata unor penalitati, suspendarea serviciul sau chiar incetarea contractului.
· In cazul suspendarii serviciului pentru neplata facturii, operatorii pot solicita o taxa de reconectare. Ce, cum si unde reclami Daca ai probleme cu facturarea serviciului, reclama-i acest lucru furnizorului tau. Consulta mai intai Procedura de solutionare a reclamatiilor, ce trebuie sa se regaseasca pe site-ul furnizorului.
Nota! Pentru fiecare reclamatie pe care o faci, solicita-i furnizorului un numar de inregistrare.
Atentie! Verifica in contract daca furnizorul accepta neplata facturii contestate pana la solutionarea reclamatiei sau, dimpotriva, solicita plata intregii facturi pana la data scadenta, urmand ca in cazul solutionarii favorabile a sesizarii sa-ti returneze suma contestata (de regula, prin reducerea urmatoarei facturi).
In cazul in care facturile detaliate nu contin toate informatiile mentionate de Decizia presedintelui ANCOM nr.158/2015 privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali, utilizatorii pot face o sesizare la ANCOM, parcurgand pasii detaliati aici.
Factura detaliata – cand si cum o poti primi
Sursa: dailybusiness.ro