Termenul pentru depunerea si validarea dosarelor firmelor si institutiilor publice in Programul "Rabla", stabilit initial pentru data de 30 august, a fost prelungit din nou, de la 30 septembrie la 31 octombie, pana in prezent fiind validate dosare pentru 975 de tichete din cele 3.903 disponibile.
Pana in prezent, Administratia Fondului pentru Mediu (AFM), care gestioneaza Programul "Rabla", a inregistrat un numar de 1.170 de dosare depuse de catre persoanele juridice, din care au fost acceptate 281 pentru 975 de autovehicule.
Prin Programul "Rabla", Administratia Fondului pentru Mediu a emis initial 3.000 de tichete valorice pentru persoanele juridice - operatori economici si institutii publice. Pe 10 septembrie, printr-o dispozitie a presedintelui AFM, numarul tichetelor pentru persoane juridice a fost suplimentat cu 903, reprezentand numarul de tichete ramase dintre cele repartizate colectorilor pentru persoane fizice.
In iulie, dupa prima etapa de evaluare si validare a dosarelor, 378 de tichete urmau sa fie repartizate celor 81 de persoane juridice validate pana la acel moment, 105 tichete revenind Ministerului Afacerilor Interne.
In urma celei de-a doua etape, in august, au fost validate dosare pentru alte 254 de tichete, 132 urmand sa revina Postei Romane.
La sfarsitul lunii septembrie, au fost validate alte dosare, pentru un numar de 333 de tichete.
Lista persoanelor juridice si a institutiilor publice, care au fost acceptate si respinse in Program, este publicata pe site-ul AFM, (www.afm.ro), la sectiunea aferenta Programului, precizeaza AFM.
Prin Programul "Rabla", pentru casarea fiecarui autovehicul (automobil sau autoutilitara usoara) mai vechi de 10 ani din dotare, persoanele juridice primesc un tichet in valoare de 6.500 de euro, pentru achizitionarea unui autovehicul nou. Pentru stimularea achizitionarii autovehiculelor cat mai prietenoase cu mediul, se ofera posibilitatea acordarii, pe langa prima de casare de 6.500 de lei a unui eco-bonus in valoare de 500 lei pentru: achizitionarea unui autovehicul nou, incadrat in norma de poluare Euro 6, achizitionarea unui autovehicul nou, al carui motor genereaza o cantitate de emisii ce dioxid de carbon mai mica de 100g/km si achizitionarea unui atuovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid, fara a putea fi insa cumulate mai mult de doua eco-bonusuri.
Sursa: Incont.ro