Cazurile de fraude prin intermediul telefoanelor mobile s-au inmultit, aproape fiecare utilizator primind, macar o data, un SMS prin care i se cerea sa dea bani, intr-un mod sau altul.
Reprezentantii companiilor de telefonie mobila sustin ca fraudele de tip phishing sunt cel mai des intalnite, cei care le comit prezentandu-se drept reprezentanti ai furnizorilor. Acestia solicita informatii cu caracter confidential, reincarcari de conturi PrePay sau transfer de bani. De asemenea, poate fi vorba si de castiguri la asa-zise concursuri, iar, pentru a se intra in posesia acestora, clientilor li se solicita reincarcarea unor cartele prepaid, relateaza Ziare.com
Ce trebuie sa faceti daca sunteti victima unei astfel de fraude? In primul rand, clientii nu trebuie sa divulge persoanelor straine sau care se recomanda ca angajati ai companiei de telefonie mobila date confidentiale, precum parole, sa nu dea curs invitatiilor de a achizitiona cartele prepaid sau de a comunica codurile de reincarcare.
La randul lor, reprezentantii companiilor recomanda clientilor sa verifice informatiile inainte sa raspunda oricaror solicitari care fac referire la premii consistente din partea companiei, in schimbul unor sume de bani sau coduri de reincarcare, si sa nu furnizeze alte date confidentiale (cod numeric personal, conturi bancare, parole, coduri de reincarcare etc).
Fraude prin telefonul mobil: Cum le recunosti si cum te poti apara
Sursa: Daily Business