http://www.capital.ro/cele-mai-periculoase-programe-pentru-calculator-atacurile-au-crescut-de-cinci-ori.html

Românii comandă mai multă mâncare online, în timpul meciurilor de la EURO 2016. Potrivit datelor foodpanda.ro, cea mai mare platformă de food ordering din România, comenzile se dublează în serile în care sunt difuzate partidele de la cel mai important eveniment de fotbal al anului, iar în timpul meciurilor tricolorilor, numărul acestora a crescut şi cu 200%. Preparatele culinare preferate de suporteri sunt pizza şi burgerii, care generează două treimi din vânzările restaurantelor listate pe platformă.

Campionatul European de Fotbal din acest an a avut un impact major asupra vânzărilor platformelor de food ordering. Conform datelor foodpanda.ro, odată cu începerea celui mai important eveniment de fotbal al anului, cea mai mare creştere a comenzilor online de mâncare se înregistrează în intervalul orar 19.00 – 22.00, când sunt programate principalele meciuri din competiţie.

”Platformele de food ordering sunt dependente de climă, iar vara nu este tocmai cel mai bun sezon din an. Acum oamenii preferă să iasă la terasă şi nu mai comandă mâncare online la fel de mult. Însă, Campionatul European de Fotbal i-a determinat pe suporterii care au urmărit de acasă meciurile să opteze mai mult pentru mâncarea de la restaurantele listate pe platformele de food ordering, pizza şi burgerii fiind preferate de majoritatea clienţilor, în această perioadă”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager Foodpanda România.

Potrivit acestuia, numărul comenzilor înregistrate pe foodpanda.ro a crescut şi mai mult în timpul meciurilor disputate de tricolori la EURO 2016. Atunci, volumul s-a triplat comparativ cu media înregistrată în luna precedentă, în acelaşi interval orar.

”În timpul meciurilor României la Campionatul European de Fotbal, restaurantele au lucrat la foc automat, pentru a face faţă comenzilor. De regulă, suporterii urmăresc meciurile împreună cu prietenii, iar asta se reflectă şi în valoarea bonului, care a crescut cu până la 150%, maximele fiind înregistrate chiar pe 10 iunie, în deschiderea EURO 2016, când naţionala de fotbal a luptat împotriva Franţei”, completează Radu Bălăceanu.

Potrivit Country Manager-ului Foodpanda România, cele mai mari trei comenzi înregistrate pe platformă în timpul meciurilor de la EURO 2016 au fost în valoare de 531 lei, 386 lei şi, respectiv, 274 lei, primele două fiind livrate în Bucureşti, iar ultima a fost plasată de un clujean.

Suporterii nu s-au rezumat doar la a comanda mâncare de pe Internet, ci au cumpărat şi băuturi, berea fiind, de departe, preferata acestora, în timp ce sucurile carbogazoase au fost cerute de 20% dintre clienţi, iar apa minerală sau plată şi sucurile necarbogazoase au avut o pondere de 5% din total.

În timp ce pizza şi burgerii au fost preferate de peste 65% dintre clienţi, au fost şi persoane care au optat pentru preparate excentrice, precum aripioare cu ţuică chinezească, porc Hai Tai cu iarbă de mare, bambus, sos de soia, ceapă şi usturoi sau triunghiuri crocante cu carne de porc, ceapă verde, vin de orez, sos chili, ghimbir şi ulei dulce de susan.

Datele companiei mai arată că trei sferturi dintre clienţii care au comandat în perioada meciurilor la EURO 2016 au fost bărbaţi, iar restul femei. În ceea ce priveşte dispozitivele folosite de aceştia, mai bine de 70% au apelat la aplicaţia mobilă pentru a alege mâncarea de pe Internet şi majoritatea a optat pentru plata online cu cardul. Dintre cei care au utilizat smartphone-uri şi tablete pentru plasarea comenzilor pe platforme de food ordering, peste 51% au device-uri cu sistem de operare iOS, peste 48% au dispozitive cu Android şi 1% Windows Phone.

Sursa: capital.ro