Cei care nu şi-au cumpărat încă bilete pentru vacanţa din acest an pot profita acum de ofertele prezentate de turoperatori la Târgul de Turism, organizat la Romexpo. Vedete sunt Spania, Grecia, Bulgaria şi litoralul românesc. Expozanţii promit reduceri chiar şi de 50% din preţul iniţial.
Calculând o medie, reducerile anunţate în această perioadă de către agenţiile participante sunt undeva între 25 şi 35%, însă există şi situaţii în care un sejur poate fi cumpărat cu o reducere mai mare, respectiv 40 – 50%.
”Din punct de vedere al trendului, destinaţia principală este Spania, cu o ofertă foarte bogată. Se pleacă în Spania de peste tot, din Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, Craiova. Iar Bulgaria continuă să fie în top. Toate agenţiile de turism vând bine Bulgaria. Am început să avem, în Albena, probleme de stop sales. Cred că din aprilie, vor fi probleme cu rezervările la hotelurile de pe litoralul bulgăresc. Chiar şi Turcia, cu Antalya, este căutată, nu mai există o temere aşa ca anul trecut”, spune Alin Burcea, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT).
La Târgul de Turism organizat în această perioadă (16 şi 19 februarie) participă 250 de agenţii de turism şi turoperatori din 14 ţări.
”Târgul este perceput ca momentul de lansare a noului sezon estival, deşi ofertele de înscrieri timpurii au început să se vândă încă de la târgul de turism din toamnă”, adaugă Alin Burcea.
Totodată, sunt aşteptate vânzări mari pentru litoralul românesc, despre care preşedintele ANAT spune că se află este într-un maxim de formă, la fel ca staţiunile balneare şi Delta Dunării.