Companiile IT sunt experte in inginerie si inovatie, dar cand vine vorba sa isi faca produsele cunoscute, multe nu stiu de unde sa inceapa si incotro sa se indrepte. Fara eforturi directionate de PR si marketing, e posibil ca informatiile sa nu ajunga deloc la publicul-tinta.
Iata 5 lucruri despre PR pe care trebuie sa le stie companiile IT, potrivit platformei de business entrepreneur.com:
1. Trebuie sa faca munca de jurnalist
Jurnalistii si editorii sunt in cautare de povesti. O poveste impachetata frumos, cu exemple sau un studiu de caz reprezinta informatii interesante care ii vor face munca reporterului mult mai simpla. In plus, asa sunt sanse mai mari ca povestea sa fie aleasa pentru a fi redactata.
Editorii vor folosi mai degraba povesti care au o evidenta munca de cercetare in spate, decat sa livreze continut similar, care necesita din partea lor aceasta munca de cercetare.
2. Comunicatele "in bloc" nu asigura cea mai dorita vizibilitate
Comunicatele trimise jurnalistilor nu ar trebui pur si simplu difuzate in bloc, la toata baza de date. Fiecare poveste este relevanta pentru un anumit tip de public si un anumit redactor, iar trimiterea anumitor subiecte redactorilor nepotriviti poate avea efecte negative.
Daca bifezi toate contactele media, indiferent daca subiectul e relevant sau nu pentru publicatiile respective, creeaza zgomot si confuzie si poate duce la construirea unei reputatii proaste printre jurnalisti.
In loc de asta, ganditi-va la un anumit numar de jurnalisti relevanti – aceia care ar fi interesati de subiect – si abordati-i inteligent pe fiecare in parte, din perspective diferite, in functie si de politica editorial a publicatiei respective.
Una va rezona cu o analiza de business, spre exemplu, alta cu caracteristicile produselor, alta cu povestile din spatele oamenilor care au dezvoltat brandul etc. Calitatea bate cantitatea cu siguranta in acest domeniu.
3. Nu trebuie sa livreze continut de tip advertorial
Comunicatele, opiniile care sunt prea laudaroase sunt foarte rar publicate in presa de specialitate. Pentru a evita ca acest lucru sa se intample, ofera-le jurnalistilor date interesante, ponturi, informatii despre tendintele din piata sau alte informatii pe care editorii le-ar considera utile pentru cititori.
Continutul de calitate va capta atat atentia jurnalistilor, cat si atentia cititorilor publicatiilor respective. Astfel, compania va avea numai de castigat.
IT&C, MEDIA & MARKETING 3 lucruri despre PR pe care trebuie sa le stie companiile IT
Sursa: Dailybusiness