Peste 44% dintre românii care au card bancar retrag la bancomat peste 90% din salariu, pentru a efectua plăţi în numerar, relevă studiile PayPoint. Potrivit acestora, românii preferă numerarul într-o proporţie covârşitoare.
Studiile întreprinse recent pentru PayPoint România au arătat faptul că, la nivel național, peste 70% dintre utilizatorii sistemului PayPoint îşi doresc să poată plăti şi taxele şi impozitele prin acest sistem.
De altfel, segmentul „taxe şi impozite” ocupă primul loc în clasamentul plăților pe care consumatorii şi-ar mai dori să le facă în magazinele partenere PayPoint.
„Cercetarea întreprinsă recent a confirmat ceea ce noi ştiam deja: în piață există o nevoie uriaşă de implementare a unor soluții practice de plată a taxelor, impozitelor şi amenzilor pentru utilizatorii de numerar sau pentru cei care nu ştiu, nu vor sau pur şi simplu nu au cum să realizeze plăți online. PayPoint răspunde acestei nevoi. Suntem extrem de interesați de o colaborare cu Autoritățile statului la nivel central, care să permită fiecărui contribuabil să-şi plătească obligațiile fiscale către buget simplu şi rapid, prin terminalele de plată PayPoint. Astfel, cetățenii din toată țara ar avea la dispoziție peste 10.200 de magazine de proximitate, jumătate din acestea în rural, în care deja efectuează o gamă variată de plăți; ar evita cu succes aglomerația de la ghişee şi cozile, realizând plățile simplu, sigur şi rapid, în numerar,” a declarat Mugur Dogariu, Managing Director PayPoint România.
Cercetarea a arătat şi cât de importantă este pentru respondenți posibilitatea efectuării unei plăți în numerar, alături de alte criterii: 68,9% din cei responsabili cu efectuarea plăților în gospodărie au acordat nota maximă acestui criteriu.
În acest context, diferitele tipuri de plăți din gospodărie sunt efectuate preponderent în numerar, indiferent de mediul de reşedință al respondenților. De exemplu, majoritatea celor responsabili cu plata anumitor tipuri de facturi folosesc numerar pentru efectuarea plății, după cum urmează: 90,9% dintre ei în cazul facturilor de apă, 86,9% în cazul facturilor de electricitate, 83,7% în cazul facturilor de telecomunicații şi comunicații mobile, 79,7% în cazul facturii de gaz.
Strict la nivelul populației din mediul rural, pentru fiecare din tipurile de facturi enunțate anterior, procentul celor ce efectuează plăţi cu numerar depăşeşte 96%.
Totodată, la nivel național, în rândul celor responsabili cu plata contravalorii taxei de drum, 83,4% o achită în numerar iar din utilizatorii de cartele de telefonie preplatită, 86,3% utilizează numerar pentru a-şi reîncărca creditul.
Referitor la produsele bancare folosite de români la nivel național, 69,6% din populația vizată de studiu deține un card bancar. Dintre aceştia: 44,4% declară că, la primirea banilor/ salariului pe card, retrag peste 90% din sumă la bancomat, pentru a face plăți în numerar; 42,1% declară că retrag o parte din bani, pentru a efectua plăți în numerar, iar 11,1% că fac plăți cu cardul în proporție de peste 90%; 2,4% din respondenți nu primesc salariul/ banii pe card.
Strict la nivelul mediului rural, procentul posesorilor de card bancar este de 52,5%, iar 56,7% din aceştia retrag peste 90% din bani/ salariu pentru a face plățile în numerar.
„În ultimul an observăm o promovare intensă în media a canalelor de plată online, fiind încurajată exclusiv plata cu cardul bancar. Fără a subestima importanța mijloacelor moderne de plată pe bază de card, credem că este esențial ca şi marea masă a populației României să aibă o alternativă viabilă de plată. Să nu uităm că, la nivel național, oamenii preferă numerarul în proporție covârşitoare iar numărul celor care pot face plăți online este limitat. Mai mult, în zonele rurale sau în urbanul mic (adică în mai mult de jumătate de țară) situația este cu atât mai accentuată. Totodată, trebuie să avem în vedere şi persoanele în vârstă, care trebuie să stea în continuare la cozile de la ghişee.
Nevoia unor canale de plată alternative şi cu adevărat accesibile majorității este extrem de mare. În presă se tot discută despre un proiect al Finanțelor, finalizat în mare proporție încă de anul trecut, privind o infrastructură electronică de comunicații cu toate instituțiile publice din România. Avem capacitatea tehnică de a ne integra şi a implementa acest proiect, există o dorință uriaşă a utilizatorilor sistemului nostru de a face şi aceste plăți prin PayPoint, avem experiența a peste 60 de milioane tranzacții Plăți Facturi efectuate doar în anul financiar 2015-2016 şi putem oferi atât Ministerului Finanțelor, cât şi oricărei alte instituții o soluție care în momentul de față răspunde nevoilor majorității contribuabililor,” a adăugat Mugur Dogariu.
În prezent, rețeaua punctelor de plată PayPoint numără peste 10.200 de magazine partenere în toată țara, sistemul permițând consumatorilor să efectueze o gamă variată de plăți, în numerar, prin terminalele PayPoint: plăți facturi, încărcare electronică, transfer de bani, încasare contravaloare rovinietă etc. În anul financiar 2015-2016, prin PayPoint s-au efectuat 60,2 milioane de tranzacții plăți facturi, cu 12,7% mai multe față de anul precedent, de la an la an fiind raportate creşteri pe toate liniile de interes.
Jumătate dintre românii cu card retrag 90% din salariu la bancomat, pentru a face plăţi în numerar
Sursa: dailybusiness.ro