Kazahii renunta la brandul Rompetrol, vechi de 40 de ani

Kazahii renunta la brandul Rompetrol, vechi de 40 de ani

Grupul Rompetrol NV. isi va schimba in perioada urmatoare denumirea in KazMunayGas International NV, ca parte a procesului de integrare a activitatilor si operatiunilor in cadrul unicului sau actionar - KazMunaygas (KMG), compania nationala de petrol si gaze din Kazahstan.

Decizia a fost adoptata in unanimitate de consiliul de administratie a grupului la finele lunii februarie. 

Domeniul principal de activitate a grupului Rompetrol, acum KazMunayGas International, vizeaza rafinarea si comercializarea de titei si produse petroliere in Europa.

Brandul “umbrela” este o conditie prealabila pentru consolidarea pozitiei pe piata a grupului de firme sub marca KMG atat in Romania, cat si pentru intrarea cu succes pe alte piete externe. 

"Toate companiile grupului vor fi promovate printr-un singur brand, care va fi cunoscut atat in tara, cat si la nivel international" a declarat Zhannat Tussupbekov, managing director pentru procesarea si marketing-ul extern al titeiului in cadrul CN KazMunayGas si CEO al Grupului Rompetrol (de acum - KMG International).

De asemenea, divizia centrala de management si suport a grupului - The Rompetrol Group Corporate Center SRL Romania, va deveni KMG Rompetrol. Compania va continua sa asigure managementul si serviciile conexe pentru toate companiile ce fac parte din grupul Rompetrol – KMG International.

Brandul Rompetrol va fi folosit in continuare in cadrul segmentului de distributie, acesta fiind un brand puternic si recunoscut atat pe plan local, cat si international. Schimbarea identitatii vizuale in acord cu noul nume, in Europa si in regiunea Marii Negre, va avea loc treptat, avand in vedere ca acum compania opereaza peste 700 de benzinarii in peste 7 tari.

Recent, compania a finalizat procesul de dezvoltare a unui nou concept de benzinarii Rompetrol. Astfel, pentru a asigura loialitatea clientilor si pentru sustinerea investitiilor alocate pentru dezvoltarea noii identitati vizuale a statiilor, compania va continua sa opereze sub marca "Rompetrol".

Compania a inceput inca de anul trecut strategia de integrare si aliniere a operatiunilor sale in cadrul KMG, respectiv Vector Energy (compania de trading a grupului din Elvetia) a devenit KMG Trading AG (subsidiara a KMG Rompetrol), obiectivul acesteia fiind de a deveni operatorul national unic pentru exportul de titei din Kazahstan in Europa si regiunea Marii Negre.

Pentru sustinerea acestei activitati, dar si pentru a putea intra pe noi piete, compania trebuie sa-si dezvolte activele logistice in acord cu nevoile Kazahstanului, dar si sa-si consolideze operatiunile de trading.

Grupul Rompetrol a adoptat recent un nou model operational in acord cu strategia de consolidare si dezvoltare a activitatilor si operatiunilor din Romania si Europa de Sud-Est. Reorganizarea activitatilor va permite grupului o crestere a flexibilitatii operatiunilor, cu un impact semnificativ in eficientizarea structurii costurilor, potrivit reprezentantilor grupului.

In urma achizitiei grupului Rompetrol in 2007 de catre compania nationala de petrol si gaze din Kazahstan, acesta a devenit un pod energetic intre resursele naturale disponibile in Asia Centrala si pietele europene.

KMG International opereaza peste 1.100 de puncte de distributie a carburantilor in Romania, Franta, Spania, Republica Moldova, Georgia, Bulgaria, sub marcile Rompetrol si Dyneff. De asemenea, grupul detine rafinariile Petromidia Navodari si Vega Ploiesti.

In Kazahstan, KazMunayGas Internat) nal ste prezent atat prin intermediul filialei sale Rominserv, care asigura modernizarea complexului petrochimic Pavlodar, cat si prin Rompetrol Well Services care furnizeaza servicii in sectorul de explorare si productie a hidrocarburilor.

Brandul Rompetrol are o vechime de 40 de ani, compania fiind infiintata in 1974 ca operator international al Romaniei in domeniul industriei petroliere.

Modificarea denumirii celor 700 de benzinarii din Rompetrol in KMG este un plan pe termen lung, care va dura si pana la 10 ani.

Rompetrol concureaza pe piata locala cu OMV Petrom, MOL, Lukoil, Agip, Gazprom si Socar.