Companiile de transport aerian de pasageri trebuie sa compenseze financiar pasagerii care au fost impiedicati sa se imbarcheze pe zborurile pentru care aveau bilet din cauza unei greve sau unei intarzieri, potrivit unei decizii a Curtii de Justitie a UE (CJUE).
O situatie neobisnuita in urma careia o linie aeriana este nevoita sa reprogrameze zboruri, precum o greva, nu reprezinta justificare pentru impiedicarea pasagerilor sa se imbarcheze si nu scuteste compania de obligatia de a compensa financiar clientii afectati, potrivit deciziei instantei supreme a UE.
Intr-un alt caz, Curtea a decis ca liniile aeriene trebuie sa compenseze pasagerii care pierd avionul din cauza intarzierii unui zbor anterior, potrivit Mediafax.
Conform legislatiei UE, companiile de transport aerian sunt obligate sa-i despagubeasca pe pasagerii care au fost refuzati la imbarcare. Potrivit unor decizii anterioare ale justitiei europene, companiile trebuie sa compenseze financiar pasagerii ale caror zboruri au intarziat cu mai mult de trei ore sau au fost anulate din cauza unor defectiuni ale aeronavelor.
Liniile aeriene trebuie sa compenseze pasagerii daca nu onoreaza biletele din cauza unei greve
Sursa: Daily Business