Metoda Picasso: Cum sa fii creativ in business

Metoda Picasso: Cum sa fii creativ in business

Creativitatea poate fi o abilitate la care sa lucrezi incontinuu si care, cand ajungi sa o stapanesti, te ajuta sa faci fata provocarilor intr-un mod inovativ. Este instrumentul tau cheie, indiferent daca problema pe care urmeaza sa o rezolvi este un cod, o melodie, o pictura sau un plan de business. Vezi cum si-a folosit pictorul revolutionar Pablo Picasso darul pentru a schimba lumea.

Pentru prea multi antreprenori si artisti aflati la inceput, nimic nu e mai descurajator decat “tabla goala”. “Ce fel de business ar trebui sa incep?”, “Oare e buna ideea mea?” – intrebari de felul acesta te urmaresc, facandu-ne adesea sa renuntam inca inainte de a incepe.

Sa vii cu idei noi este foarte greu. Picasso stia asta asa ca a nascocit o strategie pentru a putea lucra in jurul blocajelor creative. E destul de simplu:

“Nu am nicio idee. Ideile sunt doar puncte de pornire. Rar le pot pune pe hartie pe masura ce imi vin in minte. In momentul in care incep sa lucrez efectiv, alte idei se nasc pur si simplu din penita mea. Pentru a sti ce sa desenezi, trebuie sa incepi sa desenezi. Cand ma trezesc in fata unei coli goale, acest lucru imi trece mereu prin minte. Ce descopar pe masura ce incep sa desenez ma intereseaza mai mult decat propriile mele idei de la care incep”- spunea Picasso, citat de Entrepreneur.com.

Pentru celebrul pictor, cheia era sa inceapa inainte sa stie cu exactitate ce va face, adica sa lucreze fara a tine seama de el insusi.

Asadar, inspiratia nu vine dintr-o idee originala, ci din ceea ce se intampla atunci cand iti dai voie sa incepi sa lucrezi fara restrictii sau teama de esec. Pentru a gasi o idee grozava, trebuie sa o iei invers: Intai incepe sa lucrezi.

Apoi, munca ta te va conduce catre nivelul cel mai inalt de creativitate. Tine minte, radacina cuvantului “creativitate” este “a crea”. Asa ca incepe sa faci ceva.