Noile clădiri de birouri dau luciu profitului din industria curățeniei premium

Piața de curățenie corporate crește cu viteză, pe măsură ce noi “turnuri” sunt inaugurate de către dezvoltatori în marile orașe. Miza este una pe măsură: circa 45 de milioane de euro pe an, sumă ce reprezintă serviciile de curățenie și pentru care se bat câteva sute de firme mai mari sau mai mici.

 

Peisajul din zona stației de metrou Aurel Vlaicu seamănă puțin cu “Epoca de aur” a ridicării cartierelor de blocuri bucureștene: multe macarale și un ritm alert de ridicare a clădirilor. Dar asemănările se opresc aici pentru că turnurile din zona cea mai fierbinte a Capitalei sunt mai înalte decât orice bloc comunist și vor găzdui (alte) mii de corporatiști.

Dacă pentru șoferii care au locul de muncă în zonă, noile clădiri anunță un trafic și mai aglomerat, pentru Ionel Ghiță, patronul firmei Piontani Cleaning Services, ele înseamnă mai mulți clienți. “Firmele mari au cereri specifice: doresc calitate înaltă și constantă în timp, prețuri competitive și folosirea unor materiale și echipamente moderne. Oferă în schimb contracte importante”. Și, lucrul cel mai important pentru Ionel, tot mai multe corporații sunt dispuse să plătească în plus pentru curățenia premium. Noul segment de piață, care crește chiar mai repede decât blocurile de la Aurel Vlaicu, a ajuns la circa 7% din total, estimează Ionel Ghiță. Adică aproximativ 3 milioane de euro.

Curățenia premium cu garanție se ține

Potrivit unui studiu comandat de firma Piontani Cleaning Services, 48% dintre angajați consideră că locul cel mai murdar din companie este tastatura calculatorului, urmat la mare distanță de geamuri (31%) și toaletă (15%). Tot 48% dintre angajați au spus că firmele de curățenie nu ajung niciodată să curețe tastatura computerului, 29% au indicat colțurile camerelor, iar 21% au indicat spațiul de sub birouri.

De la nevoia de curățenie până la cel mai mic detaliu a apărut și segmentul de piață premium. Potrivit studiului amintit, managerii sunt cei mai atenți la detalii și la părerea angajaților atunci când evaluează serviciile de curățenie. Prin urmare, curățenia premium a părăsit domeniul “merge și așa” și a ajuns la nivelul certificatului de garanție. În plus, curățenie premium înseamnă anagajați discreți și eficienți care își pot face treaba la orice oră cere clientul și folosirea unor echipamente și substanțe cât mai “eco”.

„Un client ne-a cerut recipientele în care ținem substanțele pe care le folosim. I-am arătat și factura ca să fie clar că nu avem dublu standard”, afirmă Ionel Ghiță. Lupta pentru astfel de clienți, care plătesc pentru curățenia premium este cât se poate de dură, dacă avem în vedere numărul firmelor de apartament care promit mult și fac puțin este mare. Negocierile pleacă de la prețul de 3 lei pe metrul pătrat la care se aplică reduceri pentru suprafață extinsă, numărul de treceri pe săptămână suprafața de curățat și altele. Pentru firmele acestea și nu numai, Piontani oferă un certificat de garanție care permite clientului să ceară refacerea lucrărilor dacă rezultatul nu se ridică la nivelul așteptărilor.

Doar în zona Aurel Vlaicu se vor inaugura în următorii doi ani peste 400 de mii de metri pătrați de birouri. O veste cât se poate de bună pentru Ionel Ghiță.

Sursa: capital.ro