Noutățile tehnologice din prima parte a anului

Pasionaţii de tehnologie află, în primele două luni ale anului, care sunt tendinţele în materie, odată cu organizarea celor mai mari târguri de profil din lume, Consumer Electronics Show din Las Vegas şi Mobile World Congress din Barcelona.

Consumer Electronics Show este cel mai mare târg de tehnologie din lume care se organizează din anul 1967. Aici au fost  lansate  video recorder-ul (1970), Compact Disc-ul (1981), DVD-ul (1996), televizoarele HD (1998) sau discul Blu-ray (2004).  Expoziţia din acest an a fost marcată de televizoare ultra performante, electrocasnice inteligente şi sisteme care monitorizează sănătatea utilizatorilor. În materie de televizoare, tendinţa merge către modele din ce în ce mai subţiri şi mai deştepte. Samsung şi LG au ţinut şi în acest an să iasă în prim plan, iar modelele lor au umit audienţa. LG a prezentat un televizor cu o grosime de doar 2.57 mm, nu există telefoane care să ajungă la asemenea dimensiuni, cu margini aproape insesizabile, şi sunet care se ajustează pentru condițiile din camera în care se află. În ceea priveşte calitatea imaginii, televizorul afișează peste un miliard de culori. Samsung a prezentat televizoare a căror telecomandă recunoaște instantaneu dispozitivele, astfel încât utilizatorii să controleze întregul sistem de divertisment al casei. La capitolul electrocasnice, tot sud-coreenii au ieşit în evidenţă, LG cu un frigider care aprinde lumina din interior şi îţi arată ce conţine atunci când se ciocăne în uşă, iar Samsung cu frigiderul care alcătuieşte lista de cumpărături şi care redă muzică. În ceea ce priveşte sistemele care monitorizează sănătatea, acestea încep să capete tot mai multă amploare în ultima vreme, iar producătorii vin cu produse noi  în fiecare an. La ediţia din acest an a CES, Oakley și Intel au prezentat o pereche ochelari inteligenți creați pentru a oferi alergătorilor, cicliștilor și sportivilor feedback și analiză pe loc, contribuind la îmbunătățirea performanței în timp real, iar HTC şi Under Armour au lansat o brăţară, o centură pentru piept şi un cântar cu Wi-Fi care măsoară, monitorizează şi gestionează cele mai importante mecanisme de sănătate şi fitness.

Sursa: capital.ro