Obiectivele de marketing se deduc din obiectivele intreprinderii. In principiu, corespunzator dimensiunii, acestea pot fi impartite astfel:
- dupa continut si marime;
- dupa marimea scopului dorit ( cifre concrete )
- dupa perioada de timp ( in care ar trebii sa aiba loc atingerea cifrelor planificate ).
Parametrii pot fi:
- parametrii economici ai intreprinderii (vanzari, incasari, cota de piata, cheltuieli de acoperire, etc );
- obiective economice ( imbunatatirea pozitiei pe piata si a profitului la anumite grupe de produse, nivele de finantare, etc );
- criterii psihologice ale pietii.
Planificarea strategica de marketing = obiectivele care ar trebuii atinse pe termen scurt, mediu si lung.
Este de sine inteles ca marketingul local trebuie sa ia in considerare toti factorii locali in spabilirea scopurilor si a strategiilor. Obiectivul permanent si cel mai important este cresterea vanzarilor si al profitului. Acest scop general se subdivide in scopuri partiale pentru a putea atinge, la anumite grupuri de clienti si in perioade definite de timp, cresteri masurabile concret pentru grupe separate de servicii si produse.
Cu ajutorul carei strategii vom incerca acest lucru?
Raspunsul depinde, fara indoiala, de produsele sau de serviciile concrete, precum si de structura pietii. Anumite posibilitati raman de neatins pentru mica intreprindere locala sau pentru micul prestator de servicii local. In principiu insa, strategiile sunt aceleasi. Relatia mai stransa cu clientii si sansa de a cunoaste mai bine o piata limitata ca dimensiune sunt un avantaj decisiv pentru marketingul local.