Municipalitatea bucuresteana administreaza 140 de parcari cu peste 8.000 de locuri, cele mai multe in zona centrala a Capitalei, soferii platind pentru un loc de parcare 1,5 lei sau 2,5 lei pe ora in timpul zilei.
Potrivit reprezentantilor Administratiei Strazilor, institutia administreaza, in prezent, 140 de parcari cu 8.094 de locuri, cele mai multe fiind in zona centrala a Capitalei.
Pentru un loc de parcare, soferii platesc 1,5 lei pe ora, tariful fiind stabilit prin hotarâre a Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB).
Din cele peste 8.000 de locuri de parcare, 276 sunt date cu permise pentru institutii publice, 559 pentru persoane cu dizabilitati, 785 sunt locuri de parcare pentru riverani, iar restul sunt locuri de parcare publica.
La capitolul locuri de parcare de utilitate generala pe care Primaria Municipiului Bucuresti le-a creat prin investitii de infrastructura, sunt aproximativ 800 de locuri, dintre care 146 pe Bulevardul Aerogarii, aproximativ 450 odata cu realizarea Pasajului Basarab, alte 70 de locuri sub Pasajul Pipera si 136 la obiectivul de investitii Doamna Ghica-Chisinau.
Parcarea de la Universitate, realizata in parteneriat public-privat, a fost deschisa la jumatatea lunii noiembrie si are 425 de locuri pentru autoturisme si 21 de locuri pentru motociclete. Tarifele au fost stabilite la 2,5 lei pe ora in timpul zilei, pâna la ora 20.00, si la un leu pe ora de la 20.00 pâna la 6.00, precum si in weekend.
In primele doua saptamâni de la deschidere, respectiv pâna la inceputul lunii decembrie, municipalitatea acorda o promotie, parcarea fiind gratuita in acest interval.
Abonamentele lunare cu timp nelimitat sunt de 499 de lei pentru autoturisme si 199 de lei pentru motociclete.
De asemenea, municipalitatea a introdus si doua abonamente flexibile, cu timp de parcare de zece ore. Astfel, cei care vor sa parcheze zece ore pe zi vor plati pe abonamentul lunar 349 de lei, iar cei care vor sa isi lase masinile noaptea vor da 149 de lei pe luna.
Urmatoarea parcare la care municipalitatea va incepe lucrarile este cea de la Edgar Quinet, care va avea 320 de locuri si va fi construita la câteva sute de metri de cea de la Universitate. Totodata, aceasta va face legatura cu parcarea de la Intercontinental, care are aproximativ 1.300 de locuri de parcare.
Directorul de investitii al municipalitatii, Bogdan Hreapca, declara, la deschiderea parcarii de la Universitate, ca lucrarile de la parcarea subterana din strada Edgard Quinet vor fi facute tot de repezentantii grupului belgian Interparking.
Viitoarea parcare urmeaza sa aiba legatura directa cu parcarea de la Intercontinental. Aceasta din urma, care apartine grupului Interparking, are aproximativ 900 de locuri de parcare, din care aproximativ 150 sunt destinate parcarii cu plata pe ora, iar restul parcarii cu abonament.
Pentru unul din cele 150 de locuri, cei care doresc sa parcheze platesc 2,5 lei pe ora, de luni pâna vineri, si 12,5 lei pe ora in weekend.
"Dupa finalizarea parcarii de la Edgard Quinet, vom avea in centrul Capitalei peste 1.600 de locuri de parcare. Ulterior, vom elimina parcarile ilegale, pe trotuare sau pe prima banda de circulatie, si vom fluidiza traficul in zona centrala", spunea Bogdan Hreapca.
Parcarea supraterana din imediata vecinatate a Arenei Nationale, care este destinata atât participantilor la manifestarile culturale sau sportive de pe stadion, cât si locuitorilor din zona sau celor care se afla in tranzit, are o capacitate de 1.250 de locuri si a devenit functionala la sfârsitul lunii august.
Costul unui loc de parcare in afara evenimentelor organizate pe Arena Nationala urmeaza sa fie aprobat de CGMB. In cazul celor care doresc sa inchirieze lunar, printr-un abonament, locuri de parcare, va fi elaborat un proiect, tariful urmând sa fie stabilit ulterior.
"Ai strazi, ai bulevarde si pasaje, obligatoriu trebui sa asiguri locuri de parcare", spunea Sorin Oprescu in luna mai, când a prezentat bilantul celor patru ani de mandat.
Edilul explica, tot atunci, ca numai in zona centrala, potrivit estimarilor, exista o cerere de peste 30.000 de locuri de parcare, iar in urmatorii ani aceasta va creste pâna la aproximativ 90.000 de locuri, ceea ce inseamna ca, timp de zece ani, ar trebui sa existe un ritm de 9.000 de locuri de parcare noi in fiecare an pentru a satisface aceasta cerinta.
Tot atunci, Oprescu amintea ca in strategia de parcari au fost identificate deja 69 de locuri pentru parcari subterane, din care prioritare ar fi 22, existând si alte 88 de propuneri de amplasamente pentru parcaje sub si supraterane in Capitala.
Potrivit Regulamentului de Organizare si Functionare al Primariei Municipiului Bucuresti, administrarea parcarilor publice se face de catre Administratia Strazilor Bucuresti.
Parcarile de resedinta sunt avizate de catre Comisia Tehnica, la propunerea Administratiei Strazilor sau la propunerea primariilor de sector.
Totodata, Comisia Tehnica avizeaza si locurile de parcare realizate in cadrul proiectelor de infrastructura sau parcajele facute de investitori privati, ca urmare a dezvoltarilor imobiliare.
Astfel, Comisia Tehnica de Circulatie din Primaria Capitalei a avizat 100.639 de locuri de parcare de resedinta pe domeniul public. Acestea sunt inregistrate din anul 2001 si pentru ele taxele care se platesc la administratiile publice de sector.
Comisia a avizat 25.500 de locuri in parcari de utilitate generala, in care sunt incluse cele amenajate pe strada - in spic si la bordura, dar si cele amenajate in alte zone (inregistrate de reprezentantii municipalitatii din anul 2010) si aproximativ 160.200 de locuri de parcare pe terenuri private (inregistrate din 2010).
Viitoarele zone unde municipalitatea va amenaja parcari sunt Valter Maracineanu - 240 de locuri, Piata Dorobantilor - 254 de locuri si Piata Charles de Gaulle - 600 de locuri.
PARCARILE DIN BUCURESTI: Capitala are 140 de spatii cu peste 8.000 de locuri si preturi de 1,5 lei sau 2,5 lei pe ora
Sursa: MediaFax