Piata vanzarii de flori din Romania are in acest an o valoare estimata la 100 milioane de euro, bani care se impart in mod egal intre piata neagra si piata alba. Din cei 50 milioane de euro din zona alba a pietei, un procent de 5% este realizat prin vanzari online.
“Piata se albeste de la an la an, motiv pentru care cred ca afacerile cu flori sunt o investitie interesanta. Ma astept ca numarul de florarii, online sau offline, sa creasca in anii urmatori. Ceea ce inseamna cresterea concurentei, o iesire fortata din zona de confort pentru cei necompetitivi”, a spus fondatorul Floria.ro, Mugur Frunzetti.
Floria.ro estimeaza sa incheie anul 2013 cu o cifra de afaceri de peste 1 milion de euro, dupa un prim semestru in care vanzarile s-au situat cu 10% peste asteptari.
Activand pe o piata a vanzarilor de flori online a carei valoare estimata se situeaza in 2013 la 2,5 milioane de euro, Floria.ro a inregistrat in prima jumatate a anului vanzari de 600.000 euro, cu 50% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.
“In afacerile cu flori, primele 3 luni dau tonul pentru tot restul anului, fiindca atunci sunt sarbatorile cele mai importante: 1-8 Martie, Valentine’s Day, Dragobetele. Astfel ca ne asteptam sa depasim 1 milion de euro, cat era bugetat pentru 2013”, a precizat Mugur Frunzetti.
Potrivit acestuia, cresterea naturala a pietei de flori online este de 20%.
Floria.ro activeaza pe piata florariilor online de 3 ani. Printre competitori se numara si cei de la Floridelux.ro.
Piata de flori atinge 100 mil. euro. Jumatate sunt bani negri, dar "se albesc" de la an la an
Sursa: Daily Business